lördag 19 juli 2008

Semester....

Tjo!
Ja, nu har redan 2 veckor av semestern gått... Helt otroligt så fort det går... Första dagarna spenderade vi i Karlskoga hemma hos mamma och pappa.. Självklart hade vi Simba med oss och jag måste verkligen berömma han eftersom han var så duktig i bilen hela vägen både ner och hem.. Vi hade mysiga 5 dagar i Karlskoga då vi även träffade farmor och farfar, mormor och Staffan och Birgitta.
På tisdagen innan vi åkte hem var jag även hos Sara en sväng och hälsade på, det var jättekul att träffa henne.. Så nu tänkte jag att jag ska åka ner igen nån helg framöver och försöka hinna träffa mina gamla vänner, lättast vore kanske att gå ut och äta allihop...
Veckan som gått sen vi kom hem har gått hur fort som helst, vi håller på med nya förrådet/gäststugan så den har jag grundmålat och till veckan ska den målas helt och hållet. Vi har även fått ett lastbilslass med matjord som ska skottas ut... Hmm... Är nästan klara men en del kvar... Så dagarna har varit fullspäckade och oftast har vi fått besök oxå så kvällarna och nätterna har blivit långa...
Jag har i alla fall varje dag på semestern gått en långpromenad på en timme, så snart tycker jag det kanske borde märkas lite på kläder men det är inte lätt när man var och varannan kväll unnar sig ett glas vin.. =)

Om en timme har vi årsmöte här i föreningen och i kväll är det fest här i Jonskär. Mat och dans till Yetset.. Ska bli himla skoj.. Hörde att det är nästan 120 anmälda... Så nästa år är det vi som tar över festkommittén här så då ska det bli rajraj.. =)

Måste duscha så jag hinner men jag ska lägga ut lite nya kort och berätta lite om vår älskade Simba...

Puss & Kläm

Inga kommentarer: