söndag 3 augusti 2008

Ångest....

Sista veckan på semestern har nu passerat och jag har haft en mycket rolig sådan.. Förra lördagen var vi ett gäng på 18 pers som åkte till Hudiksvall och körde gocart. Vi körde lilla racet som bestod av två kvalheat och A- och B-final.. Jag gick direkt till A-finalen som 7:e person och Robert vann B-finalen tätt följd av Mia så Robert gick då vidare till A-finalen han med... Starten i finalen tog jag så jag ledde ett varv men när vi kom upp på målrakan igen så stod flaggkillen och flaggade av för det var omstart!!! Men snacka om att jag blev arg.... Men... det var nog jag som hade gjort en liten tjuvstart där... =) Jag slutade i alla fall på en sjunde plats... Och det var jag INTE nöjd med...



På kvällen åkte vi hem till oss och hade fest! Det var en lugn fast rolig fest så den avslutade vi framåt 04 på morgonkvisten....





I söndags framåt kvällen åkte jag ner till Stockholm och till syrran med familj. Jag åkte till deras sommarhus på Värmdö, ett jättemysigt hus inte alls långt från vattnet... Dessvärre har de ju invasion av fästingar där men jag klarade mig tack och lov... Så i måndags var vi på stranden och solade och badade sen åkte jag, syrran och barnen in till Gustavsberg och handlade. På kvällen när barnen somnat tog vi en promenad ner till Strömma Kanalbar och drack ett glas vin.. Det är ju så himla mysigt där... Meral (från Baren) stod i baren och där satt även Aje Philipsson (Kungens polare) så då fick man se lite kändisar oxå... =) När vi skulle gå hem i mörkret flög det en fladdermus förbi jättenära syrran och då blev det livat kan jag lova + att hon hade blivit varnad för älgarna och rådjuren som är väldigt tama i skogen... Vi hade ingen lugn kvällspromenad hem direkt utan vi gick som vi hade eld i baken... =)

I tisdags följde Elias med mig hem själv. Så när vi kom hem till Söderhamn kom Robert in och mötte oss på Dollarstore så då handlade vi en hög med olika badmadrasser och leksaker sen åkte vi och handlade. Vi grillade på kvällen och tog det lugnt. I onsdags packade vi kylbagen och åkte till Storsand före 10. Där låg vi och solade och badade hela dan.. Det var jättehärligt.. Malin, Sami och Evelina kom också dit... Sen på kvällen kom de hem till oss så då tog Robert och Sami med barnen ner till sjön och fiskade medan Malin och jag fixade lite mat. De kom hem med en aborre som vi grillade... =)

I torsdags var det hoppborg och ansiktsmålning inne i stan så då var vi där sen åkte vi hem så då tog Elias och jag cyklarna ner till stranden här och badade och kastade boll.. På kvällen fick vi kött som vi hade beställt (10 kg gris) så då tog vi reda på det och sen tog vi det lugnt...



I fredags när vi vaknade packade vi in Elias alla saker i bilen sen åkte vi ner till Furuvik och där mötte syrran, Stefan och Filip upp oss.. Vi gick där hela dagen och tittade på alla djuren, åkte karusell, åkte hedenhöstunnan och badade... En jättemysig dag! Sen följde Elias med hem till sig och vi åkte hem och har haft en lugn och skön helg! I går var vi bjudna på mat hos Stig (Roberts pappa) sen åkte vi hem och tog det lugnt... Och nu har ångesten smugit sig på för nu är det inte många timmar kvar tills det är dags att börja jobba igen... Fy och fy... Ett helt år kvar till semester igen.... Bara att börja nedräkningen...

Gonatt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi var också på Furuvik i fredags : ) M åkte tunnan mä lilla K!

Anonym sa...

Ja... inte var det mycket att äta på den där firren inte =)