torsdag 21 augusti 2008

Tankar....

Sitter nu på jobbet och har mycket tankar i mitt huvud... Är såå stressigt här och känner mig aldrig utvilad.. Är så slut på energi och trött när jag kommer hem varje hem på kvällen så jag är inte så rolig att umgås med... Kommer hem typ efter 18 varje kväll och orkar inte ett smack. Som tur är har jag en sambo som oftast har lagat mat och diskat tills jag kommer hem så det känns skönt... Men.... jag är så trött efter att ha gått upp vid 06 på morgonen, jobbar hela dan och kommer hem sent och jag har inte många timmar med på kvällen innan jag måste gå och lägga mig så jag ska orka upp nästa dag... Känns som om jag bara vill sätta mig ner och grina ibland när jag kommer hem och så ska det inte vara... Vill ju inte heller att allt ska gå ut över sambon för att jag är trött och inte har nån energi... I går orkade han inte med mig utan gick till grannen... Suck... Förlåt... Jag lovar att bättra mig men då måste det nog ske en förändring och egentligen finns det två val... För man har alltid val här i livet... Kanske väljer jag att gå ena vägen och det väntar jag på svar på... Eller så får jag gå andra vägen och då ska jag göra det bästa av situationen för att det ska bli bättre.. Och som min mamma sa: -Pengar är inte allt, utan jag ska må bra också... Så sant så... Så nu får vi se när jag står i detta vägskäl vilken väg jag kommer att ta...
Skulle vilja ha varit ledig idag men det gick inte... Filip, min älskade systerson fyller 2 år och jag skulle velat åkt till Stockholm och överraskat han på dagis som jag gjorde när Elias fyllde 5 år... Men jag får åka en annan dag... Skulle skicka paket till han igår men paketposten hade redan gått så jag fick skicka ett litet mindre paket som gick med vanlig post... Stort GRATTIS till dig i alla fall! Grattis även till min morbror Staffan som fyller år idag!!
Har i alla fall tagit semester på måndag för jag behöver få one day off... Ska bli sååå skönt att bara få vara hemma en dag extra...
Ska börja jobba lite nu, sista dan innan det kanske kan bli lite lugnare här...

Puss & Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Nädu, Pengar är inte allt - väldigt oviktigt faktiskt. Att leva och njuta av livet däremot är allt! Tänker på Fredrik Wikingsson som berättade i Videokväll med luuk att hans kompis jobbat på Ålderdomshem och det värsta med det arbetet var när gamlingarna låg och grinade över att de inte gjort som de egentligen ville i livet. Så lev å njut idag!! För vi har bara ett liv sörru!