onsdag 6 juni 2007

Mycket jobb....

Ja, hela helgen tillbringade vi i stugan och rev och skrapade tapeter i vardagsrummet. Vi sov i gäststugan och det var så mysigt att vakna upp med fåglarna kvittrandes och strålande solsken. Tänk bara om jag hade hunnit suttit i solen en stund och fått lite färg men de minutrarna var lätträknade... Tommy och Maria med barn kom i lördags och hjälpte oss så vi fick en hel del gjort i vardagsrummet... De sov i stugan på madrasser de... Mia och Uffe & co kom med en jättefin blomma som inflyttningspresent.. Så nu gäller det att jag vattnar väl.. =) Det kom en hel del och kikade hos oss i stugan så jag tror vi var ca 15 pers totalt...
På lördagskvällen grillade vi och sen tog vi en promenad till båthamnen och tittade på vår båtplats och sen gick vi förbi hos Mia & Uffe... Gud så mysigt de bodde... På en udde alldeles vid havet... =)

Vi tillbringade hela söndagen med att jobba så när vi kom hem till lägenheten framåt kvällen stupade vi i säng redan kl 20.... Snacka om utarbetad...

I går packade vi återigen bilarna fulla och åkte ut till stugan... Jag packade upp det vi hade med oss och sen skulle vi bära in den nyinköpta spisen bara det att det var ingen spis utan de hade skickat en FRYS!!! Så vi fick en kyl/frys + en frys till... Då blev jag less...
Senare på kvällen kom i alla fall en kille till oss som Robert känner (OBS! Han pratar bara engelska så nu fick jag träna på det oxå) så han ska hjälpa oss så vi nångång blir klara... Han renoverar badrummet, lägger resten av golven, byter ytterdörr och tapetserar... Fick ett kanonpris så det var bara att tacka och ta emot...

I natt sov vi rätt skönt i sängen i gäststugan för jag la även i 2 bäddmadrasser så jag kände mig rätt utvilad i morse när jag vaknade...
Hade sett fram emot att få koka ägg till frukosten men utan spis gick det ju inte...

Vi fortsatte med förarbetet i vardagsrummet och bilden som ni ser är från helgen så rummet är i stort sett barskrapat nu....

Nu håller vi på att räkna på vitvaror till badrummet om det är värt att åka till Bauhaus och köpa.... Fortsättning följer....

2 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Oj oj vilket jobb ni har skaffat er.. Men det är det nog värt och mer därtill, eller hur??
Jag tror ni kommer få så fint, ser fram emot att se resultatet! KRAMIS

Malle sa...

Ja det är en hel del jobb men det är det värt... Börjar bli lite stressigt bara...
Ja det kommer nog bli kanon när det blir klart...
Ser fram emot att ni kommer till oss!
Kram Kram