söndag 10 juni 2007

Värmebölja & Ödlejakt...

Åkte och hämtade den förlorade spisen i fredags em, sen var jag på boa och stannade och handlade på E-Center innan jag åkte till stugan. Robert var redan där, även Marianne o Bosse...
Var helt slut när jag kom till stugan vid 19 tiden, dels efter jobbet, och sen stressen så det var skönt att sätta sig ner och få ta en kall öl och koppla av.. Vi grillade på kvällen sen åkte de så Robert och jag höll på och donade lite innan vi gick o la oss vid 23.
Vaknade redan 07 i går morse och kunde inte somna om, så vi gick upp vid 08 och åt frukost sen klippte jag gräset.. Vi la oss och solade vid 09,30 då vi redan hunnit med en hel del så det var skönt...
Efter ett par timmar skulle vi åka in till stan och handla så jag skulle gå ner till gäststugan och hämta min väska... Och vad får jag ser då??? Jo en ÖDLA inne på golvet i gäststugan... inte så liten heller... Så jag skriker rakt ut efter Robert som kommer som ett skott... Ingen av oss ville ta i den och snabba är de ju med så Robert tog krattan och sjasade ut den... Oj vilket kaos det blev en sväng där.... Men man lär sig nog med tiden för det var nog inte den sista ödlan jag såg där kan jag tro..

Vi åkte och shoppade lite mer saker till badrummet, handdukshängare, toarullshållare, lås till ytterdörren.. Sen beställde vi en duschvägg... Alla såna här småsaker som man inte tänker på kostar en hel del men nu tror jag vi har handlat allt...
På em kom Pilla och hälsade på, det var skoj... Hon tyckte det var jättefint.. =) Vi tog en promenad till båthamnen och badplatsen o kollade...

Vi skrapade och spacklade klart i vardasgrummet så nu ska det bara slipas innan det ska tapetseras..

På kvällen tog vi en promenad ner till båthamnen och gick förbi hos Mias mamma och drack en kopp kaffe..
När vi kom hem igen åt vi lite sen kom vi på att vi skulle åka hem till lägenheten och sova istället för vi sover inte så bra i gästsängen och inget finns det ju att sitta på inne än + massor med mygg ute så vi packade ihop och åkte hem... Kom hem runt 23,30 jättetrötta men det var det värt för vi sov verkligen ut i morse och det behövde vi!

Tänkte lägga ut mer kort från stugan hur det ser ut just nu men glömde kameran så det får bli en annan dag...

Nä, dax att dricka vatten igen... Är ju så varmt så man kan knappt andas men nu ska jga inte klaga när väl värmen är här..

See ya!

Inga kommentarer: