onsdag 13 juni 2007

O som i otur....

I måndags var Kwawa hos oss i stugan och började lägga golven.. Han jobbade snabbt som attan så köket och ena sovrummet blev klart... Jättebra!
Robert började riva ur allt i badrummet och fick se att det var fukt nere vid golvet där duschen varit...
Jag åkte ut till stugan efter jobbet och hjälpte till att riva ner allt i badrummet.. Där konstaterade vi att fukten inte kommer bli rolig att tas med...
Jag fick med nöd och näppe ledigt i tisdags så vi kunde ordna allt med Anticimex och Försäkringsbolaget...
Började ju bra med att jag inte sov på hela natten mellan måndag och tisdag så jag var något slut när det var dax att gå upp 06,30 i går morse... Pinade mig i alla fall in i duschen och kommer ut och ska klä på mig... Fick på mig behån och kände att det var något som kliade och stack på vänster bröst... Jag kliade tillbaka men det gav sig inte så till slut tog jag av mig den och ut kommer en skalbagge!!!! HELT OTROLIGT!!! Jag skrek som en gris helt hysterisk....Skalbaggen slängde jag nog ner i sängen så jag blev tvungen ut med alla sängkläder och skaka oxå...
Vi åkte i alla fall ut till stugan vid 08 efter samtal till Anticimex och Försäkringsbolaget men inget av dom hade tid att komma i går...

Våra nya utemöbler hade kommit från Sommarlagret och även det resterande av vitrinskåpet som de glömt att skicka förra gången. Jag satt ihop möblerna men tyvärr så var en stol helt sprucken när den kom och en annan var repad på armstödet så det ska jag se till att vi får två nya... Bordet var och lite sprucket men jag orkar inte stri om det oxå...
Vi slipade klart i vardagsrummet så jag var kritvit hela jag till slut... ( Fy för att städa allt sen med allt slipdamm) sen fick vi tillbaka spisen och bar in nya kyl och frysen så det blev jättebra.
Kwawa var där och la klart golven och det blev kanonbra...

I dag har jag jobbat från 7 och jag har ju inte sovit ikapp än på länge så jag är något slut...

Anticimex och Försäkringsbolaget har varit i stugan och konstaterat att det är fukt så väggen måste rivas och förmodligen även reglarna och golvet... Sen måste Anticimex dit med en fläkt i ca 2 veckor så det torkar innan vi kan göra nåt mer... Hmmm... Hur ska det gå?? Vi ska vara ur vår lägenhet den 30 juni så vi måste alltså leva ett tag utan badrum, dvs toalett och dusch... Ja ja... Hoppas det löser sig på bästa sätt och att det nu går på gamla ägarens försäkring...

Lägger in lite kort hur det ser ut just nu och även i badrummet där fukten är...

Hörs!





Inga kommentarer: