onsdag 30 mars 2011

Karlskoga...

Jaha, då har det visst gått mer än en vecka sen sist men ärligt talat skulle jag behöva mer timmar på dygnet för att hinna med allt men det går ju inte att ordna utan då måste ju jag börja organisera istället så jag hinner med allt... =)

Tindra var på dagis måndag-onsdag förra veckan och hon var väldigt ledsen när vi lämnade henne men det gick över och gick bättre och bättre...

I torsdags hade vi bestämt oss för att åka till Karlskoga men Tindra fick hög feber på natten så jag var i valet och kvalet om vi skulle stanna hemma... Men när jag tänkte efter och såg hur köket såg ut hemma eftersom de rivit ut golvet pga vattenskada igen så insåg jag snabbt att jag inte orkade stanna hemma i röran och inte minst för Tindra som inte hade nånstans att krypa så jag packade ihop och vi for iväg...

Hon sov en hel del efter vägen så det gick bra och hon var på strålande humör när hon var vaken trots sin feber..

Torsdagkvällen i Karlskoga spenderade jag hos Sara och hade ett homeparty! Himla skoj att träffa en del gamla vänner igen samtidigt som jag fick visa alla fina grejer.. =)

I fredags var jag först och hämtade 3 stora kartonger med beställningar från diverse partyn och på eftermiddan var vi hos farmor och blev bjudna på våfflor... Gott =)

Helgen tog vi det lugnt, Linda kom och hälsade på en sväng och jag hann med en tur på stan...
Skönt faktiskt med en hel helg hemma hos mamma och pappa och inte stressa runt.. Och inte minst för Tindra som hade hög feber hela helgen...

Söndagens hemfärd blev allt annat än lugn... Tindra skrek en hel del så både hon och jag var tvärslut när vi kom hem...

Och eftersom hon inte var riktigt kry stannade jag hemma med henne i måndags men i tisdags lämnade jag henne tidigt innan jag åkte till Bollnäs på utbildning...
Hann inte jobba många timmar innan de ringde från dagis och Tindra var ledsen, hade börjat få prickar på hela kroppen och tog sig på örat....
Så det slutade med 3 timmar på jouren, en spydig läkare och åkte sen hem med en hängig Tindra som hade dubbelsidig öroninflammation.. Stackars krake... Inte undra på om hon varit gnällig och sovit dåligt... Men nu har hon fått penicillin och vi hoppas på att det vänder snart...

Har även hunnit med ett homeparty till och slog rekord i försäljningen.. Kuuul!!! Att det ska va såå populärt alltså... Ja jag tycker verkligen det är skoj att sälja Shabby Chic och vill DU ha ett party så hör av dig! =)

Ja och förutom att hela köksgolvet är utrivet och nu spacklat i väntan på nytt golv ska läggas, alla möbler står i vardagsrummet så vi har en liten gång så vi kommer in i sovrummet, Roberts bil är på Volvo för tredje veckan för amatörerna inte hittar felet på bilen och jag "löste" ut min bil från verkstan idag så mår vi annars ganska bra... =) Nä.. Ärligt talat får det räcka nu med allt skit så nu ser vi framåt och tror på att vinden vänder... =) Kanske på lördag när jag känner på mig att jag får 7 rätt på Lotto... Hahahaha...

Robert och Anders är ute och snickrar i utbygget och Laufey har varit här och satt ännu mer "griller" i huvudet på mig... Så nu är det bara att sova på saken och se vad som ska bli verklighet och inte... =)

Tindra somnade redan 17,30 så jag ska nu gå och krypa ner bredvid trollungen och försöka få några timmars sömn jag med...

Men först.... lite bilder...

Har ställt upp mitt visningskit hemma och Simba ville självklart kolla in utbudet



Tindra innan sovdags



Äter våffla hos Laufey & Björn



Hjälper mormor med disken



Trollungen



Goodnight folks =)

Inga kommentarer: