lördag 5 mars 2011

Veckan...

Veckan som gått började så bra då det var dags för Tindra att börja inskolningen på Dagis...
Måndagen blev en "lära-känna-fröken-och-dagis-stund" som bara blev positiv... Hon träffade inte så många barn då utan fick pejla in läget själv... =)

I tisdags träffade hon på sina blivande kompisar, var med på samling och åt även lunch där... Och de flesta andra åt ju själv... eller... försökte så det fick ju Tindra också göra.. =) Så på kvällen när jag skulle ge henne middag så var det tvärnit för JAG KAN SJÄLV visade sig då... =)

Natten till onsdag vaknade vi av nåt mindre skoj... Tindra fick magsjuka... Stackars liten.... Det började med kräks och fortsatte sen med diarré... Hon fick även hög feber som höll i sig några dar...

Så det är först i dag som hon har börjat äta och kunnat behållt maten... Skönt! Men hon ville INTE ha välling nu ikväll och det beror säkert på att hon spydde upp det sist...

Mellan alla tvättmaskiner jag kört den här veckan så har jag i alla fall hunnit jobba lite och det har varit skönt att "komma hemifrån" en stund från sjukstugan...

Peppar peppar så har Robert och jag klarat oss från sjukan än och har vi inte fått det nu så borde vi klara oss tycker jag.. =)

I dag blev vi inbjudna som "testpiloter" till årets "Semmelrace"... Vi fick provsmaka på Laufeys underbart goda semlor som vi ska bli bjudna på i morgon.. Och ja... Det går nog inte att beskriva hur goda de är om ni inte själva fått uppleva det... =) Kan ju bara fresta er med denna bild...



Tindra är ju rätt snabb o krypa nu för tiden så det gäller ju att hålla kolla på kattmaten men en dag hann hon före... =)



Tindra



I kväll har Laufey och jag suttit här med varsin dator i knät och bloggat och kollat på Melodifestivalen... Som vanligt med andra ord... =) Robert är och jobbar.. Också som vanligt... Men jag önskar han kunde vara ledig nån helg så vi kunde hitta på nåt... Är trist att han jobbar varje helg... =(

Nä, dax att hälsa på John Blund snart så jag orkar kliva upp med lilltrollet i morgon bitti... Och sen ska vi ladda för måndagen och göra ett nytt försök med inskolning på dagis... =)

Ciao!

1 kommentar:

Karin sa...

Kattmat is da shit hälsar Abbe ; )) *mumsfilibaba*