lördag 14 maj 2011

Sjukstuga.... igen...

I tisdags kväll var jag till Iggesund och hade homeparty... Jag hade sagt till tjejen jag skulle till innan att om du bjuder 20 personer så brukar det komma 10 men... alla 20 kom!!! Verkligen jättekul!!! Så det blev en hel del försäljning =)

På kvällen när jag kom hem vaknade Tindra och jag tog då tempen på henne och hon hade då 39,3... Så jag blev hemma resten av veckan med henne... Tyckte hon blev piggare och febern hade gått ner men i går var hon inte sig lik och jag fick inte känna henne på örat så det fick bli en tur till jouren igen. Det visade sig att hon hade dubbelsidig öroninflammation och röd i halsen igen... Så det blev en penicillinkur till och sen skulle läkaren skicka remiss till öronläkaren i Hudiksvall... Är ju inte första gången hon har det stackarn...

Natten som gått var rätt tuff med lite sömn och Tindra även genomförkyld med mycket slem och hostig så det kunde inte bli annat än en vaknatt... Robert jobbade så jag var själv med lilltrollet...

I dag har vi fått en hel del gjort hemma... Laufey kom och var med Tindra och jag och Robert gjorde ett ryck i utbygget!
Robban spacklade Tindras rum och jag grundmålade hallen... Sen hann jag börja städa ena gäststugan och tvätta en hel del och även få upp nya hyllan i köket...
Så TACK så himla mycket goa vän att du gjorde Tindra sällskap så vi kunde få lite gjort..

Nu sitter Laufey och jag och tar ett glas vin, trollet sover och Robert har åkt och jobbat... Får se om man orkar med hela Eurovisions schlagern men jag skulle tro att John Blund inte är långt borta... =)

Avslutar med lite kort...

Tindra somnade på sittsäcken härom kvällen...



Trollet läser Söderhamns Kuriren...



Ena väggen i hallen grundmålad..



Tindra håller koll så mamma och pappa sköter sig i utbyggnaden...



Nya hyllan är uppe i köket



Nästa vecka kommer jag få hem en pall med grejer som jag beställt till företaget och då måste jag har ena gäststugan klar så jag kan ha mitt lager där så jag måste iväg och köpa lagerhyllor.. =)

Önskar er en fortsatt trevlig lördagkväll!

Inga kommentarer: