lördag 19 maj 2007

Skansen

I går hade vi en jättemysig dag på Skansen hela familjen! Vi var även inne på Skansenakvariet och gick runt bland lösa lemurer. Tittade på krokodiler, apor, spindlar och en massa fina fiskar. Vi avslutade med att klappa boaormen... *brr* Får rysningar bara jag tänker på det men för många år sen hade jag till och med en boaorm runt halsen... Men det kan jag lova var första o sista gången... Usch... Skulle aldrig kunna ha dessa som husdjur... Nog om det... Vi gick upp till getterna så Elias var inne i hagen och klappade dom... Sen tog vi en tur till sälarna... Det låg en säl på en stor sten och solade men han flyttade runt hela tiden för han låg väl inte riktigt bra.. =)

På kvällen grillade vi igen... Äntligen säger jag bara, kan man sitta ute och äta grillat o bara njuta... =) Hur underbart som helst! Men så kommer tankarna till hur vi bor hemma... Hmmm... i lägenhet... Åh, vad lätt det är o grilla där... NOT!! Nä, fy vad jag längtar tills vi hittar ett annat boende så jag slipper dessa grannar och bara kan kliva ut på en gräsmatta!!! Känns ju som om vi bor i ett fängelse nu där vi knappt kan röra oss....

Elias hängde knäveck på sin gunga på altan och då skulle jag hjälpa han ner genom att göra en volt bara det att han förstod inte vad jag menade och jag förklarade inte tillräckligt så han släppte händerna oxå och rasade rakt ner i backen... Som tur var gick det bra men fy vad ont det gjorde i mig att jag orsakade detta!

I dag på fm åkte jag hem, skönt att komma hem i tid tycker jag.. Var hur fint väder som helst när jag åkte från Syrran men redan när jag kom till Uppsala började det spöregna... Och det höll i sig nästan hela vägen hem...

Har haft jättekuliga dagar med hela familjen, är alltid sorligt att säga hejdå men vi ses ju snart igen!

Nu ska vi äta lite pasta och pastasås och sen blir det att slappa o kolla på TV...

Lovar att jag ska lägga in lite kort här snart oxå... =)

1 kommentar:

Anna-Karin sa...

Jag håller med, vi hade jätte härliga dagar! Alltid lika kul att ses! PUSS