torsdag 9 september 2010

Besök hemifrån...

I måndags hade jag en tid hos kirurgen i Hudiksvall för jag skulle göra en rektoskopi och diskutera mina tarmfickor men jag ringde och fick boka om tiden för jag var genomförkyld och hade feber när jag vaknade...
Tindra har också varit lite förkyld hela veckan så vi tog det lugnt istället...

Tisdag förmiddag städade jag sen fick vi en tid på jouren med Tindra för hennes utslag.. Vi satt där och väntade över en timme.... SUCK alltså... I varje fall trodde läkaren inte att det var svamp som de sagt tidigare utan han trodde det var blöjeksem...
Vi åkte sen direkt till Babysimmet och det gick hur bra som helst i början, Tindra plaskade och levde rövare i vattnet som vanligt men sen fick hon en kallsup och var supertrött så hon började gallskrika lilltrollet... Så vi gick upp istället och gjorde oss klara för hemfärd... Vi hann knappt ut i bilen förräns hon sov... =)

I går förmiddag började vi med att dricka kaffe hos Lena och Hampus i solskenet...
Tindra fick låna Hampus gåbil och gissa om hon trivdes i den...

Tindra i Hampus gåbil



Åååå vad roligt =)



Vid lunch for vi in till stan och handlade mat sen åkte jag och Tindra till station och hämtade Yvonne, min gamla kompis från Karlskoga, som ÄNTLIGEN kom och hälsade på!!
Hon var sig verkligen lik... Vi har inte setts på över 6 år så det var ju verkligen på tiden nu då...

Vi åkte hem och åt Thaisoppa och drack nåt glas rött till sen satt vi och surra i soffan hela kvällen... Hade ju en hel del att prata om... =)

Mätt och belåten



I morse efter frukost ville jag ta med mig Yvonne ut på promenad och visa Jonskär men det ville inte fröken Hagström inte... =) Hon tyckte jag kunde gå själv så kunde hon passa på att måla panelen högst upp som jag hoppat över för det var för högt för mig.... =)
Självklart sa jag att hon inte ska komma hit och jobba när hon väl är här men hon ville... Tänk vilken supertjeja alltså!!! Så på med målarkläder och ut och måla... Själv tog jag ett varv runt Rondellen med Tindra sen hem och serva henne och Robban som passade på att riva den sista bruna panelen....

Yvonne på stegen



Robban river sista panelen på gamla huset



Jag gjorde lunch så vi åt kyckling & pastasallad sen körde jag och Tindra in Yvonne till bussen... Det var en snabbvisit av Yvonne men hon ska tillbaka och fira sin födelsedag i Sthlm i morgon!! Unga tjejen... =) Du ser inte ut att va en dag över 40 vännen!!!
Det var i alla fall otroligt kul att ses igen och nu ska det väl inte dröja 6 år till....

I väntan på bussen



"Taxichaffisen"



Tindra skrattade åt Yvonne idag så hon kiknade... Ja jag har då aldrig hört henne skratta så mycket förut... Mammas gotroll... =) Hon är ju bara för go alltså... Alltid så glad och snäll... <3<3<3

Mitt hjärta



Ikväll kom Lena och Hampus hit och hjälpte oss äta upp resten av Thaisoppan som var kvar sen skickade vi med resten till Anders som ännu inte kommit hem...

Nu har vi tittat på Idol.. Och hur pinsamma är inte en del.... Är ju så jag vill krypa ur skinnet i bland alltså....

Nä, nu orkar jag inte sitta mer här ikväll... Måste va lite social å.... =)

Men först..... Mera kort...

Tindra och Björn



Mor och dotter



Gröt ä gott =)




Natti natti!

2 kommentarer:

Karin sa...

Ja vad söt hon är! Kul med gåbil. Trevlig helg! Kram

Malle sa...

Trevlig helg! Kram