onsdag 29 september 2010

Nu så....

Ja jag kan inte annat än å säga förlåt att jag inte varit här på en vecka igen men den här gången är det faktiskt inte bara mitt fel utan även blogspot.... Har inte kommit in med mitt lösenord och jag har inte kunnat godkänna några kommentarer förräns nu.... Funkar tydligen inte med min hotmail längre utan måste logga in via gmail.... Ja ja nog om de....

Har väl hänt en hel del sista veckan....
Varit i stan ett antal gånger as usual...
Stod på loppis inne på Mias Prylbod i lördags... Jag, Lena och Monica... Var ingen höjdare kan jag säga... Kom nästan inget folk så jag sålde endast två tunikor för 20 kr styck.. Sen hade jag bakat amerikanska blåbärsmuffins som jag skulle sälja... Monica köpte en påse av mig och sen kom Robert och köpte en påse... Skrattretande men men... Det är ju ganska nytt att man kan hyra bord där och ingen annonsering så vad mer kan man begära... Men vi trodde ju på det här eftersom det även var lönehelg men icke... Förra helgen hade det i alla fall varit mycket folk... Ja ja... Vi tar nya tag.... Allt ligger kvar så fint i kartongerna så det är bara att boka nytt bord nånannanstans.... =)



I lördags kväll var det Räkafton och trubadur på Kröken här i Jonskär...
Emma kom hit och var barnvakt.. Första gången vi hade barnvakt på kvällen/natten och jag vill ännu inte lämna bort henne så det var jättegulligt att Emma kunde vara hemma hos oss med Tindra...

Vi samlade hos Eva och Lennart på en fördrink, vi Rondellengrannarna... Sen knallade vi iväg 12 st bort mot Kröken....
Kul att vi kan ha så bra sammanhållning på gatan och göra mycket tillsammans...
Varje bord fick en skål med räkor och jag tyckte vi åt och åt men de tog aldrig slut men till slut så... =)

Goda räkor



Vi dansade och drack vin och hade klackarna i taket...
Ja det var en himla lyckad kväll/natt, många skratt och galenskaper men framåt morgonkvisten hade väl alla kommit till rätta igen... =)

P-A, Robban, jag och Laufey på ett hörn



Jag och Laufey med Kurt



Robert & Eva buggar



Efter en liten cykeltur på nattkröken gick jag och sov i gäststugan för min käre sambo snarkade lite väääl mycket när jag skulle gå och lägga mig... =)

Tack än en gång Emma för din hjälp med Tindra!!!

Söndagen gick väl i slowmotion för de flesta på Rondellen men jag var ändå rätt pigg och tog en timmes promenad i Jonskär... Jätteskönt!!

På eftermiddan kom Pilla och hälsade på och sen samlades vi här med grannarna och Perka och Norling och käkade pizza... Gott men onyttigt!!

I måndags hade jag en tid för Rektoscopi i Hudiksvall så vi åkte tidigt på morgonen...
Och medans jag var där åkte Robert och Tindra till Byggmax och shoppade lite golvspån...
"Rekton" gick bra och läkaren vill alltså att jag ska operera mig.. Jag har ju problem med tarmfickor och nu vill de ta bort en del av tjocktarmen på mig... Läkaren ville göra det redan i november men det vill jag inte så jag sa tidigast mars nästa år.... Är lite kluven fortfarande när det gäller operation men jag har ju lite tid på mig att komma fram till det rätta beslutet...

Babysim i går... Gick jättebra... Jag dök med Tindra flera gånger... Och hon är sååå duktig!!! MAMMAS FLICKA!! <3<3<3

I morse var vi in till stan för jag tog prover, sen hade Tindra fått sin första tandläkartid!! Gulligt! 7 månader och ska till tandis... =) Hon fick en tandborste så nu ska vi börja borsta tänderna på henne så fort de kommit upp ordentligt.. de två grynen som är på väg upp... =)

På byggfronten hemma händer det oxå grejer... =) Plåten på taket är lagt. Vi fick hit en plåtslagare som la det snabbt som attan.. =) Så nu ska bara vindskivor och hängrännor på där...
Jag har målat panel i dag igen... Så nu ska resten slås igen oxå... Sköönt!! Då är det bara att slå igen golven och köra i gång invändigt... =)

På eftermiddan tog jag med mig Tindra och gick bort till Laufeys jobb och mötte henne efter jobbet och hem igen... Så det blev en "nätt" snabb promenad på nästan 2 timmar... Skööönt!! För nu är det slut på sötebrödsdagarna i Jonskär... Har ju varit så duktig och gått 9 km varje dag men nu har jag lagt av mig men nu så... Nu ska jag igång igen... Bara att klä på sig ordentligt nu i höst... Finns ju faktiskt inget dåligt väder, bara dåliga kläder... =)

Nu ska jag mysa lite i soffan innan John Blund kommer och knackar på... =)

Inga kommentarer: