söndag 5 september 2010

Nytt jobb =)

Vaknade av att Trollungen låg och jollrade strax före 7 i morse så då var det bara att kliva upp....
Är genomförkyld i dag så jag hade gärna legat kvar en stund till men det var bara att gilla läget... Robert måste få sova för han har jobbat i natt...

Åkte i alla fall på Babysim i tisdags och tur var väl det.. Tindra är verkligen som en säl i vattnet.. Hon älskar det!!



Tindra "simmar" omkring



Resten av veckan har gått sin gilla gång.. Har mest tagit det lugnt, målat lite panel, bakat kaka och umgåtts med familjen...
Vi har även fått in fönster i vårt nya sovrum och altandörren.. Även fönstret till toaletten är nu isatt.. Kommer bli jättebra så nu är det bara 3 fönster kvar som ska in och resten av panelen ska på.. Och det satans taket förstås... Som lovades komma senast i fredags men inte då så här står vi nu... SUCK!!

Men det har inte bara varit motgångar under veckan, även om taket tar en del energi...
I fredags morse fick jag nämligen ett samtal från min fd chef på Lokaldelen.. (min första chef på LD som nu är tillbaka igen.. Och den BÄSTA) Vi har ju pratat lite löst om jag ska komma tillbaka och han ringde nu och talade om att han löst allt så jag är välkommen tillbaka och slipper dessutom att pendla!! Jag kommer jobba hemifrån största delen och pendla max ett par dar i veckan!! Så gissa om jag är glad att han vill ha mig tillbaka!!
Kommer inte börja än för jag vill ju vara hemma med Tindra ett tag till så vi får se när startdatum blir... =)

I fredags plockade jag ner trädgårspaviljongen och började förbereda för hösten.. Då fick jag även för mig att jag inte ville ha trädgårsmöblerna kvar så jag satte ut de på annons... Och det gick inte lång tid förräns telefonen började gå varm... Så i går kom ett par från Gävle och köpte dom.. =)
Ja så nu har vi ett tag på oss att leta nytt innan säsongen är igång igen.. =)

På kvällen när Robert åkte o jobba kom Laufey och Björn hit så vi käkade mat och jag bakade en sockerkaka som vi myste på efter maten.. =)

Tindra myser hos Laufey innan hon ska sova



I går gick Norling och jag ut och hittade lite svamp... Gott!!



I går kväll var vi och Anders, Lena och Hampus bjudna till Per-Åke på middag! Han fyllde år och sen hade han lovat att bjuda oss på mat sen länge så då passade det ju bra i går.. =)
Vi fick tacos och tårta till efterrätt.. Gott!
Tyvärr fick inte Robert nån som jobbade åt sig så han for till jobbet vid 19,30 men vi blev kvar ett tag till.. Sen skjutsade vi in Perka till stan på hemvägen för han skulle på Strömmingsleken..

Robert ger Tindra välling innan han åker på jobbet



Hampus hjälper till att vyssa Tindra



Erik och Per-Åke äter tacos



I dag skulle det bli finväder men det stänker lite ute... Blir nog bättre frampå dan... Har lite ärenden till stan i dag innan vi sätter fart hemma...


Har ju lovat lite kort så... Ja här kommer de ett gäng...

Tindra sitter själv i soffan



Nakenfis



Robert och Henrik vid middagsbordet



Janet hjälper mig att stapla ved



Nu är det FULLT



Janet och Yvette på lyskvällen



Älskade trollunge



Snart är det ny vecka och fort går det mot höst...

På onsdag kommer en gammal kompis till mig från Karlskoga och ska hälsa på.. Det ska bli himla skoj dé!!
Sen på lördag blir det Hudikmarken och kålsoppa.. =)

Tjing Tjong!

3 kommentarer:

Jennie sa...

Grattis till jobbet och va skönt att du slipper pendla varje dag!:-)

Karin sa...

Härligt Malin! Att du kommer tillbaka! kram

Malle sa...

Tack Jennie! Ja det ska bli skönt!
Karin.. Tycker jag mé.. =)
Kram på er!