måndag 20 september 2010

Tindra 7 månader!

Ja nu har det snart gått en vecka igen sen jag skrev sist... Har varit såå fullt upp och inte hunnit med det här... Dagarna går snabbt, snabbare än jag vill men så är det...
Hösten är i alla fall här och mörkare och mörkare blir det på kvällarna.. Snart är det dags att ställa om klockan också och då är det mörkt redan klockan 16 på eftermiddagarna.. Inte kul... Men det är väl bara att gilla läget och vänta på våren och sommaren... Ja för den här sommaren har ju gått otroligt fort.. Helt plötsligt blev det kallare och gula löv börja smyga sig fram på träden....
Visst det har väl oxå sin tjusning men nä.. Jag är allt en sommarmänniska jag... Skulle vilja ha sommar året om...

Förra veckan hann vi i alla fall med babysim med lilltrollet och hon bara älskar det.. Så kul att se att hon njuter så i vattnet....
I torsdags var vi till Hudiksvall för jag skulle på Rektoskopi men när jag väl kom dit blev det avbokat för läkaren hade fått ge sig av på en akutoperation... Ja vi hann i alla fall köpa golvspån till utbygget för sen på eftermiddan när vi kom hem kom mamma och pappa <3.

Tindra fick en jättefin skinnjacka, en Lasse Åberg klänning och en pyjamas av mormor och morfar.. Ja så hon kommer bli sååå fin!! Kort kommer senare...

Under helgen har vi hunnit med en massa här hemma, pappa har hjälpt oss en massa på utsidan och mamma inne!! GULD VÄRT!!!

I lördags gick vi till Laufey och Björn och gratulerade Björn som fyllde år! Vi fick en massa godsaker!!

I går "fyllde" Tindra 7 månader!!! Helt otroligt vad tiden går... Ja det säger ju jag varje månad och det dröjer inte förrän hon blir ett år...



Hon har börjat åla sig fram och det dröjer inte förräns hon kryper och då kommer det gå undan... =)

På kvällen hade vi "valvakabuffé" här hemma och firade även Tindra.. =)
Laufey och Björn var även här och åt med oss! Trevligt!!
Ja valet ja... Det gick ju bra =) men reaktionerna har ju varit många eftersom SD kom in i riksdagen.. Ja jag säger varken bu eller bä för jag är varken insatt eller intresserad... Glad är jag i alla fall att Alliansen fortsätter 4 år till!!

I dag har jag passat på att måla panel i solskenet...

Nä, nu ska jag lägga mig så jag får några timmars sömn innan trollet väcker mig...

Lovar att lägga in lite kort snart... =)

Tjing tjing!!

2 kommentarer:

Karin sa...

Ja det känns fantastiskt bra att Alliansen med moderaterna i spetsen får fortsätta styra! Det som suger är att man inte får vara glad åt detta utan att vissa människor (osäkra och obildade) ska försöka tillrättavisa på ett nedtryckande sätt : ) Vad roligt att hon börjar krypa snart! Nu är dom snart inga bebisar längre... Kram!!!

Anonym sa...

Vilket härligt kort på Tindra...och vi är fler som ger tummen upp för ALLIANSEN !!! Kram fr Monica