tisdag 14 september 2010

Rallybil på ingång =)

Som ni sett tidigare på kort har ju Tindra fått prova Hampus gåbil och hon gillade den skarpt så jag har ju kollat runt lite om det går o få tag på en sån men trodde den var köpt i USA...

Så i torsdags kväll när jag satt och kollade runt på nätet hittade jag en sida med grossister på just gåstolar så jag gick in på första och vad hittar jag?? Jo den efterlyste....=)

Efter lite telefonsamtal i fredags fm då jag bl.a. först fått fram att den var svår att få tag på och dessutom var väldigt dyr så sa jag att jag ville i alla fall ha info om hur lång leveranstid det är från Tyskland där de tillverkades.. Jag skulle få svar senast i måndags men han jag pratade med rekommenderade mig gå in på den tyska hemsida och kolla för de hade gjort om den lite...

Sagt och gjort... Men.. Där hittade jag även länkar till två olika barnbutiker i Tyskland och länkade in där... Den ena hade en webshop och där hittade jag DEN!! Det är alltså en kombinerad gåbil / läragåvagn med en massa roligt på...

Men HUR fasiken skulle jag få hem den från Tyskland?? Och jag som inte kan ett ord tyska fick tack och lov hjälp av mamma med översättning och hittade sidan där det stod om leverans så de skickar i hela EU och det var BILLIG frakt må jag säga... =)

Så jag gjorde en chansning och beställde den OCH betalade den direkt med mitt mastercard... Vågat om jag själv får säga det men men... Det ska nu ta 9 vardagar innan den kommer och den som väntar mest här hemma är nog jag... =) Hahaha...

Ja men jag tycker själv att jag har gjort en kanonaffär för jag fick den alltså för HALVA PRISET jämfört mot här i Sverige och dessutom ska den komma inom 9 dar jämfört mot säkert 5-6 veckors leveranstid om jag skulle beställt den i butik här...

Tindras rallybil =)



I fredags kväll var Lena, Anders och Hampus här och åt Tacos... Fredagsmys, tacofredag.. ja mys var det och ruskigt gott!!! Kommer ALDRIG tröttna på tacos, det är en sak som är säker....
Vi fick även besök av Janne och Lars på kvällen och det var inte i går vi såg dom så det var kul!

I lördags åkte vi till Hudiksvall och marken!! Årets stånd var på plats men jag måste säga att jag blev lite besviken i år... Vet inte varför men det kändes inte lika bra som tidigare år... Men kom hem med cocosbollar och korv som vanligt men köpte även lite ramar och ett nyckelskåp...

Efter "marken" åkte vi till Stig och Monica och åt kålsoppa... Tradition varje år... Och ja jag tycker faktiskt om det!!!

I söndags blev det en liten promenad med Laufey.. Vi gick till Alice och drack kaffe och åt gott fikabröd så den tänkta långprommisen blev inte så lång.. =)

I går förmiddag åkte jag och Tindra in till stan med Sotiz för han skulle vaccineras och samtidigt fick de raka av han alla tovor....
När vi kom tillbaka och skulle hämta han berömde de han till max... De hade aldrig varit med om en sån snäll katt... Han hade kurrat och kelat med dom och de hade inte behövt gett han lugnande när de rakade han utan han fixade det galant.. =)

I dag har vi varit på Babysim och Tindra verkligen älskar det.. Hon plaskar och skvätter som aldrig förr och i dag har de blåst och hällt vatten på henne inför nästa veckas första dyk! =) Ska bli himla spännande...

Nä... Nu har jag skrivit så fingrarna blöder så nu orkar jag inte mer i dag...

I morgon ska Tindra vaccineras och på torsdag ska jag på rektoskopi och sen kommer mamma och pappa!! Tjoho!!!! =)

Natti natti!!

Inga kommentarer: