söndag 5 december 2010

2:a advent

I fredags förmiddags åkte jag och Tindra till Mia & Uffe i Arbrå och hälsade på.. Det var längesen vi sågs så det var himla skoj att ses igen!

Tindra fick en jättefin Ior av Mia och det blev ju favoriten direkt =)



Vi fortsatte sen mot Bollnäs och Lokaldelen.. Hade lite "förhandlingar" att göra med Göran innan jag börjar jobba... Och ja.. Nu är det mindre än en månad kvar innan starten.. Är med lite blandade känslor som jag börjar jobba igen.. Hade gärna varit hemma längre med Tindra men nu kommer Robert vara hemma och vara pappaledig.. Och jag kommer börja med att jobba 80% och blir ledig varje fredag... Skönt faktiskt..

På hemvägen strax innan Söderhamn hände nåt som jag gärna hade sluppit... Jag fick se en bil längre fram med varningsblinkersen på och jag saktade in och när jag kommer fram till bilen får jag se ett påkört rådjur som ligger rätt över körbanan... Det kommer flera mötande så jag kunde inte väja så mycket utan klipper bakbenen på på rådjuret och det kändes kan jag lova... Uscha...

I lördags tog jag och Tindra en liten promenad och sen fick hon stå ute och sova medans jag skottade av hela gården... Vår snöslunga är inne på lagning, det hade toksnöat hela natten och Robert låg inne sjuk... Ja ni vet ju själva hur det är när karlar blir sjuka men han är verkligen jättedålig nu... Har sovit sig igenom i princip hela helgen....
I varje fall skottade jag och sopade även av bilarna... Då får jag se att det hänger typ ben kvar från rådjuret under min bil och var en massa blod på sidan och i hela hjulhuset... Och hur fräscht var det då... Och jag vägrade peta på det...

Efter lunch skulle Tindra och jag åka in till stan en sväng och då ringde jag Per-Åke så vi åkte förbi han och han skulle hjälpa mig ta bort skiten från bilen... Men... Det var inget ben utan en massa is som såg ut som ben... Hahahha.. Tack och lov men han skrapade bort allt åt mig och även blodet... Så Tack Per-Åke!! =)

I dag, andra advent, gick jag och Tindra över till Lena, Anders och Hampus och fikade så vi fick komma hemifrån den här "sjukstugan" en stund och så barnen kunde leka en stund med.. =)

Laufey har varit hos mig både fredag och lördag och jag har ju hjälpt henne gjort en blogg där hon kan visa alla sina fina bakverk så kolla in kalorier.blogspot.com

Nä, nu ska jag kolla lite på TV och se hur det går med sjuklingen...

I morgon är det en ny vecka och nya möjligheter... =)

So long =)

Inga kommentarer: