måndag 13 december 2010

Grattis Sotiz 2 år!!

Oj, det har redan gått en vecka sen jag var här men jag skyller på dessa juletider.. =)
Har i alla fall hunnit med en hel del.. eller inte... =) Jo då...

Vi började förra veckan med att gå på Öppna Förskolan i Vågbro Kyrkan och Tindra tycker verkligen det är superkul..



På måndagskvällen hade vi "Rondellenbrudar" en liten träff hos Eva med glögg och otroligt go mat!! Vi fick grilla våra egna spett och sen stod det en grej på bordet som spetten snurrade på och vips så var det klart!! =) En sån skulle jag vilja ha hemma men den finns tydligen inte att få tag på längre... Synd.. =)



Om du vet var det går att få tag på en sådan så hör av dig.. =)




I tisdags fick trollet äntligen åka på babysim igen... Av de 8 gångerna som varit denna termin har hon varit med endast TRE gånger!!! Och hon som älskar att bada... Så nu hoppas vi att hon får vara frisk nästa termin... =)

I torsdags for jag och Tindra ner till syrran med familj i Hässelby.. Tanken var att jag skulle haft ett party hos henne på kvällen men många hade fullt upp med annat så här inför julen så det blev inget...
Vi gick i alla fall och hämtade Elias och Filip på skolan och dagis när vi kom fram... Myys <3

I fredags åkte Tindra och jag till Barkaby och gick runt och strosade i affärer.. Jag hamnade på en affär som hette Chilli och blev helt såld.. Fanns ju HUR mycket fint som helst så dit ska jag åka och handla till de nya rummen när det blir klart.. =) Vi fortsätte sen till IKEA och mötte upp mamma och pappa.. =) Tindra blev jätteglad när hon fick se mormor och morfar...
Vi åt lunch och handlade lite... =) Sen åkte vi hem till syrran igen...

I lördags hade vi bokat julbord på ett ställe men efter tråkiga omständigheter fick vi boka om det och hamnade till slut på Sjöpaviljongen i Alvik... Jättemysigt och god mat så det blev till nåt bra i alla fall....

Sjöpaviljongen



Tindra på sitt första julbord



Tindra och Filip



Mormor och morfar med Tindra



Syrran, Stefan och Elias




Vi åkte hem i går efter en jättemysig helg hos älskade syster med familj och bästa mamsen och papsen...
Tindra blev överlycklig när vi kom hem till pappa igen.. =)Och jag blev oxå superglad för Robert hade panelat igen väggen som det bara varit isolering på inne i huset förut..

Sååå duktig han är hjärtat Nu ska det bara vitmålas..



Framåt kvällningen käkade vi "skräpmat" med Anders och Lena.. Sen kom Laufey hit med =)

I dag har vi varit på BVC med Tindra och hon hade både ökat i vikt och längd som hon ska... Så liten har blivit stor... =)
Sen handlade vi liteinnan vi for hem igen...

Jag började då julstädet med att skura badrummet.. Skönt att det var klart.. Bara att fortsätta med nästa rum i morgon.. =)

Och inte nog med att det är Lucia i dag så är det ju Sotiz 2 års dag!! Så Hipp hipp hurra på Sotiz födelsedag..



Simba är lite sur för han inte får gå ut nå mer i dag.. =)



Tog lång tid att skriva det här i kväll.. Dels en veckas uppdatering och samtidigt sitter vi o kollar på en kanonbra film....

Ska bättra mig och skriva här oftare.... =)

Natti natti!

1 kommentar:

Karin sa...

Så Z och A har samma födelsedag ; )) Luciapöjkarna : ))

Kram!