söndag 26 december 2010

God Fortsättning...

Julveckan gick i en hejdundrande fart och tanken var att jag och Tindra skulle åka ner mot Karlskoga i tisdags men det var fruktansvärt snöväder igen och jag ville inte utsätta varken mig eller Tindra för att sätta oss i bilen och köra ner till Karlskoga så jag bokade tåg åt oss i stället i onsdags...

Robert följde med oss och hjälpte oss på tåget i Söderhamn, vi gick av i Gävle för byte mot Örebro.... Kom på tåget där och Tindra tyckte det var jätte spännande att åka tåg så hon ville ju inte sova men hon var så trött... Efter bara en lite stund när vi åkt från Gävle säger de i högtalaren att det var signalfel längre fram så det stod 2 bussar och väntade på oss.... SUCK SUCK!!! Så jag kånkade av allt, barnvagn som var full med grejer, Tindra som precis hade somnat och en stor vandringsryggsäck på ryggen och fick då hoppa på en buss istället som tog oss till Örebro... Fick i alla fall hjälp att bära in hela insatsen i bussen med Tindra i eftersom hon precis somnat...
Blev en timma försenat men fram kom vi till slut i alla fall och pappa kom pch hämtade oss i Örebro...

Julafton tillbringade vi hela familjen hemma hos mamma och pappa med syrran och familj och farmor och farfar..
Tindra var fram till tomten och hälsade och fick paket några gånger men när hon skulle sätta sig i tomtens knä, då var det stopp... =)

I går for jag och Tindra ner till mormor och hälsade på en stund.. Det var kul att ses igen och Tindra kröp där ordentligt för första gången!! Lilltrollet <3<3.. Då kan ni gissa om mamma var stolt... =)
I dag har vi varit på mellandagsrean en sväng men inte hittade jag nåt inte...
Mormor köpte i alla fall strumpbyxor och en ny mössa till Tindra...

I kväll ska vi ha en försenat "fredagsmys" och äta tacos.. Gott =)
Sen ska jag börja packa för i morgon ska vi åka hem igen... Hoppas bara att tågen går som de ska men det ska väl bli bättre väder hemma än vad det har varit i dag... Är riktigt snöoväder hemma igen så jag undrar vart all snö ska få plats...

Sammanfattningsvis har det varit en jättemysig julhelg och första jul för Tindra, men synd att inte Robert var med...

Kort kommer jag lägga ut när jag kommer hem....

Tjing Tjong..

1 kommentar:

Karin sa...

Usch vad bökigt att åka tåg å buss med packning och barn. Du är verkligen en kämpe! Börjar du jobba på måndag? Ska vi luncha då kanske? Puss så länge!