måndag 31 januari 2011

Fler timmar på dygnet tack...

Ja det är väl så det känns just nu... att jag skulle behöva fler timmar på dygnet..
Förra veckan gick av bara farten.. Jobbade bara fram till onsdag och den dagen var jag i Bollnäs på kontoret och sen sladda jag hemåt och packade ryggan..

I torsdags åkte jag och Tindra tåg ner till Örebro och där kom Papsen och hämtade oss.. Vi var framme redan vid 14 tiden och det var skönt att komma fram i tid.. På kvällen kom även älskade syster yster med hela familjen..

I fredags var det dags för begravning och ta farväl av älskade Farfar! Han hann komma in på sitt 93:e år innan han somnade in...




Det var en jättefin begravning och visst var det jobbigt men det gick bra i alla fall..
Efteråt åkte vi alla hem till farmor och åt smörgåstårta.. men innan var jag hem och hämtade lillskruttan som varit hemma med Elias och Filip och deras farmor och farfar... Men... eftersom hon är LIIITE mammig så hade hon "bara" skrikit (eller "skreke" som jag säger) från det vi åkte tills jag kom och hämtade henne... Stackars liten.. Och stackars Gunvor och Olle som fick höra henne... Hon hade verkligen inte gett sig en sekund...
Men då kom mamma och så blev allt bra.. =)

Vi var hos farmor en bra stund innan vi åkte hem och tog det lugnt... Gick och lade oss tidigt då jag var jättetrött...

I lördags skjutsade pappa mig och Tindra till Carlsåby där vi var och hälsade på hos Mia & Co, de jag jobbar som återförsäljare åt.. Jag beställde en hel del vårnyheter.. =) Kuuul!! Så nu håller jag på att boka in nya partyn så vill du ha ett så är det bara att hojta till.. =)

Vi tog sen en promenix ner till stan där syrran mötte upp... Handlade bl.a. en present till Tindra tills hon fyller år...
På hemvägen gick vi till farmor och var hos henne en stund..

Jag hann även in och hälsa på Sara på eftermiddan och det är alltid kul att ses även om det inte blir så ofta...

På kvällen åt vi en god middag och firade min födelsedag så jag fick jättefina presenter och det tackar jag sååå mycket för min kära älskade familj...
Det blev en tidig lördagkväll med då vi alla var trötta..

I går var det dags att fara hemåt igen så pappa körde in oss till tåget i Örebro som gick strax före 13.. Denna gången blev det byte både i Stockholm och Gävle så vi var inte hemma i Söderhamn förräns strax före 18,30.. Resan gick bra men var jobbig och Tindra skötte sig galant som vanligt... Hon charmade varenda en på tåget och satt och småkikade på alla runtomkring... =)

Det dröjde inte förrän John Blund kom och knackade på axeln när vi kommit hem så då var den dagen också slut..

I dag har jag jobbat hemifrån och det var skönt så jag slapp gå upp så tidigt men i morgon är det dags att fara till Bollnäs... så... klockan är mycket och jag måste sova så här sätter jag stopp för i dag och säger GONATT!!

Inga kommentarer: