tisdag 4 januari 2011

Nytt år, nya möjligheter

Ja då kan vi lägga 2010 åt sidan och gå vidare mot 2011..
Nyårsafton startade vi med en långprommis och det var skönt!!
Kvällen tillbringade vi hemma hos Anders och Lena. Även Norling, Magnus och Yvonne, min kompis hemifrån, var med! Och självklart Tindra och Hampus!
Vi åt himla god mat, buffé med kräftsoppa, spenat- & fetaostknyten, fläskfilé och potatisgratäng, ett himla gott hemmagjort bröd och en massa röror m.m... Efterrätten blev en repris från förra året som grabbarna gjorde och det var Pannacotta... Ja ni kan ju tänka er själva vad mätta vi var sen.. =)

Det sköts en del raketer och vi firade in nya året med Champagne!
Tindra hade vi bäddat åt i hennes resesäng i Hampus rum och där sov hon gott, hon vaknade inte ens av raketerna.. =)

Jag hade ju haft lite småångest under veckan hur jag skulle orka hålla mig vaken till tolvslaget på nyårsafton eller än mer hur jag skulle orka upp på nyårsdagen men Tindra va så go o vaknade vid 8 och då fick hon välling sen somnade vi om till 10!! Myys =)


Nyårsdagen tog jag en promenad med Tindra så vi fick lite skön skärgårdsluft =)

På eftermiddagen åkte Yvonne hem igen och det var verkligen jättekul att hon kom och hälsade på oss igen under dessa 4 dagar... Och tack för all hjälp med snöskottning.. =)

I går var det dags!!! Jag började jobba igen efter 10 månaders föräldraledighet... Var med blandade känslor att behöva åka hemifrån trollungen tidigt på morgonen och komma hem sent men jag visste ju att hon hade det bra hemma med pappa... =)
Det hade gått jättebra för dom och om inte annat så bra och nyttigt att de får vara själva och inte ha en "hönsmamma" med hack i häl hela tiden.. =)
Och för mig gick det oxå bra... Satt och lyssnade med lite på förmiddan men sen fick jag mitt eget material och då var det bara att köra på.. Började ringa och det kändes som jag inte varit härifrån en dag... Hahahaha...
Tur jag har bra minne så jag kom ihåg systemet vi jobbar i... =)

Drog i alla fall en tur på lunchen till Karlsson och checkade läget... =) Var ju ett tag sen jag var där.. =)

Men kan lova er att jag var hur trött som helst i går kväll när jag kom hem... var på väg att somna redan vid 19 men höll mig vaken till 21 i alla fall...

I natt har vi sovit bättre än i går natt men fortfarande är jag lika trött och det är väl egentligen inte så konstigt... Är ju en stor omställning att börja jobba och använda hjärnan igen.. Hahaha.. Ja fast det har jag ju gjort hela tiden men nu blir det ju på ett annat sätt...

I dag på lunchen gjorde jag en raid igen och köpte en ny overall till Tindra, nya vantar, pyjamas och ett par strumpbyxor... Mammas lillskrutta... =)

Nu är det inte långt kvar av andra arbetsdagen heller och i dag har jag gett mig på mina egna kunder och det har hittills gått helt okej... Men jag ska allt se till att börja lita oxå för det är ju meningen att jag ska tjäna en jäkla massa pengar... Eller hur?? =)

Ha en fortsatt bra dag!

Ciao!

Inga kommentarer: