måndag 4 oktober 2010

Hösten är här!!

Löven börjar gulna och hösten är på intågande... Jag kan ju säga att det är med blandade känslor men det är ju bara att gilla läget och invänta våren igen... =) Om inte annat kommer snön och vintern bli en upplevelse för Tindra och som hon förmodligen kommer att älska när vi ska busa med henne i snön och dra runt henne på pulkan.. =) Så... Okej då... Lite kul tycker jag oxå att det ska bli med vinter... =)

I fredags åkte jag till Bollnäs.. Var på stan och shoppade lite innan jag åkte till Lokaldelen och var med på månadsmötet... Kan ju säga att det var sig likt.. Kändes som jag inte varit därifrån en dag utan samma snack, samma jargong osv... Ja det kändes bra att känna stämningen igen.. =)
På kvällen kom Laufey och Lena hit på ett glas vin.. Robert jobbade..

Lördagen hade vi städdag här i Jonskär så Lena och jag tog en långpromenad med barnen.. Skönt!
På kvällen åkte Robert och jobbade och jag och Tindra hade en myskväll i soffan.. Men den fick avslutas ganska snabbt för Roberts bil stannade efter E4:an så vi fick åka och möta upp med lite grejs...

I går blev det en kortare promenad och på eftermiddan fick jag följa med Anders och Lena till "deras" svampskog... =) Och nog hittade vi svamp alltid... Både kantareller och trattisar.... Ja så här mycket svamp har jag aldrig haft i frysen kan jag lova... Så tack än en gång för att jag fick följa...

I dag har det också blivit en promenad.. Eller en kortare tur i morse och en längre i eftermiddag... Så skönt att äntligen vara i gång igen så nu jäklar ska jag inte lägga av utan låta vardag vara vardag och helg vara helg... Det kan jag komma långt på... =) Så nu har jag bestämt mig för att kilona ska bort och "vägde in mig" i morse och mätte mig...
Måste även igång på gymmet igen med spinningen men jag vet inte riktigt hur tiden ska räcka till just nu.. Har ju fullt upp varje dag och det är mycket som måste göras hemma innan snön kommer...

I kväll grillade vi med Anders och Lena så det blev en snabb middag innan det var dax att få barnen i säng...

Trollungen sover nu och jag hoppas verkligen att hon sover hela natten i natt... Har gett henne mer mat under dan och ändrat lite i rutinerna så jag hoppas att det kommer funka... *håller tummarna*

Nä, nu ropade John Blund så dax att stänga ner här!

Gonatt!

Inga kommentarer: