tisdag 31 augusti 2010

Fy skäms!!!

Ja nu var det en hel vecka sen jag visade nåt livstecken här på bloggen.. Jag ber sååå mycket om ursäkt men har börjat inse att dygnet dessvärre bara har 24 timmar och på dessa timmar ska man hinna med mer än man har ork för... Man måste ju hinna sova lite med...

Ja dagarna rinner iväg som vanligt och sen jag skrev sist har jag hunnit äta lunch med Jennie och Lowa, varit i Edsbyn och hämtat fönster och altandörr till utbygget, varit och hälsat på hos Lokaldelen, haft finfrämmat ända från Hällefors osv...

Ja det har tagit en jäkla fart med utbygget nu i alla fall.. Jag har fortsatt grundmåla huset, Robert har nästan isolerat hela utbygget =), plåttaket är på gång... och i torsdags åkte jag och Tindra till Edsbyn och hämtade ett fönster och en altandörr... Så nu fattas det bara två fönster sen är utbygget komplett.. =)

Och på tal om taket så tro´t eller ej men leverantören som vi beställt plåten från har skickat fel längder till oss!!!! Endast 2 längder av alla vi fick stämde så nu väntar vi på nya så vi kanske kan få upp det till helgen... Ja man vet inte om man ska skratta eller gråta längre men vi börjar bli van med att det går "troll" i det här huset...

I fredags kom Henrik, Janet och Yvette från Hällefors... Vi åt och drack gott och i lördags drog Henrik och Robert nästan all el i utbygget...
Och jag och Janet började stapla ved så vi fyllde vedboden och det som blev kvar ute staplade vi upp mellan två träd... Och när vi var klara skulle jag gå upp och hämta krattan och sopa upp det sista skräpet men då hör jag ett vrål.... Veden välte som vi staplat.... Så det var bara att börja om.. fast i två rader....

Ja vi fick en hel del gjort denna helgen men har även hunnit med en massa kul!!
I lördags kväll hade vi ju lyskväll så när vi grillat och ätit en massa gott gick vi ner till badstranden och tittade på alla ljus.. Myys!! Även Simba följde med oss ner... Min andra bebis som följer oss vart vi än går.. =)

I dag har jag och Lena varit på promme...

I eftermiddag är det babysim igen men Tindra är lite snuvig men efter samråd med BVC lutar det åt att vi åker i alla fall... =)

Kort kommer snart... =)

Kram på er och hoppas ni inte tröttnat på mig även om jag inte hinner blogga varje dag.. =)

2 kommentarer:

Anncha sa...

Läser o läser hur ni har det titt som tätt. Ni har många bollar i luften som vanligt :)
Men "mys"dricker ni var o varannan dag där ute i "skogen" ;D
Ett riktig festbygge ni skaffat hihi
Kraaam på er o hoppas allt e bra

Malle sa...

Ja här har det tagit en riktig fart igen med bygget och det känns skönt!
Ja och lite "mys" livar ju upp tillvaron här i skogen.. =)
Trevlig helg!
Kram