onsdag 10 november 2010

Ingen återvändo...

Nä, nu är då vintern här i alla fall och den kom med stormsteg bara så där över en natt... Som en kompis skrev på FB... Somnade på hösten och vaknade upp på vintern.. Vad fan hände liksom? =) Ja helt sant...

Själv har jag haft några inte allt för kul dagar... =(
I söndags kväll kände jag väldigt hängig och fick mer och mer ont i magen och förstod att det var tarmfickor på gång... Sov oroligt natten till måndag och Robert hade en tid på sjukhuset i Hudiksvall för sitt öra så jag var hemma med Tindra..
Tack och lov kom bästa Laufey och hämtade henne på sin lediga dag och tog med henne hem så jag fick sova några timmar... Jättesnällt!!
Och när hon kom hem med henne igen så gjorde hon soppa åt mig så jag fick i mig lite grann... Tack Laufey!! Du är guld värd!!

Jag tänkte alltså att jag skulle klara upp det här själv ännu en gång men i tisdags kände jag mig nästan sämre så jag ringde och fick en tid på jouren 09,40...
Åkte in och de tog CRP och temp på mig... CRP (snabbsänka) låg på 162... (Ska ligga på max 8) och hade ingen större temp, 37,4.. Så jag skulle få åka hem men så kände läkaren mig på magen och den här gången satt det onda längre ner än tidigare och han tryckte mitt på blindtarmen och där hade jag också jätteont...
Hmm... Blev ingen hemresa utan en direktbiljett till akuten i Hudiksvall i alla fall... Läkaren vågade inte skicka hem mig i fall det var blindtarmen istället för tarmfickor...

Kom in vid lunchtid på akuten i Hudik och efter att de tagit en massa prover och läkaren känt och klämt på min mage så trodde han att det var tarmfickorna i alla fall som satt igång igen...
Jag bad i alla fall om att de skulle göra en röntgen så vi fick veta om det var blindtarmen eller ej.. Och om det inte var det så lät det som om jag skulle få åka hem... Men....

Det var alltså tarmfickorna som spökade men efter att läkaren pratat med sin bakjour så ville de i alla fall inte skicka hem mig eftersom min CRP var så hög.. Blev alltså kvar på observation över natten...
Fick bara dropp, fick inte ens dricka vatten...

De tog nya prover på mig i morse och vid 08,30 kom en dryg jävla underläkare in med sina sköterskor på släptåg och sa att mina värden hade gått ner så jag skulle få åka hem... Och sen sa han en massa annat dumt men det orkar jag inte dra här men huvudsaken var att jag fick åka hem...

Åkte sjuktaxi hem i ovädret, för fy fabian vilket snöoväder vi fick i natt...
Nu har det gett sig tack och lov...

Kan lova att Tindra blev överlycklig när jag kom hem... =) Sååå mammig...

Fick även mitt stora paket i dag med startkitet till mina homepartyn, sååå himla mycket fint.... Så nu är det bara att boka gott folk.. =)

Nä, nu ska jag gå och lägga mig.. Är sååå trött....

Förresten... Jag har även tagit chansen att bli testpilot för Semper Småfolk... Gör det du oxå om du har barn...
http://smartsontestpilot.se/semper-smafolk/bli-testpilot/




Natti natti

1 kommentar:

Karin sa...

Åh fy Malin, vad du drabbas av allt! Massor av kramar till dig!