måndag 15 november 2010

När ska det vända??

Ja ni... Inte har jag blivit speciellt bättre sen jag kom hem från sjukhuset... Låg i princip hela torsdagen och fredagen.. Då började jag känna mig lite bättre i tarmfickorna men däremot hade det onda vandrat bak mot ryggen i stället...
Började läsa om det på nätet och en grej det kunde vara var njurarna eftersom jag knappt ens fått i mig vatten så i lördags pinade jag i mig en hel del vatten med citron i och tranbärsdryck..

I går ringde jag jouren igen och fick en tid kl. 13.. Hade taggarna utåt när jag åkte dit för jag hade bara VÄGRAT bli skickad till Hudiksvall och akuten igen... Tycker det är förjävligt att när man har ett sjukhus i Söderhamn så ska man kunna bli behandlad här men tydligen inte.. Då ska man behöva betala för att ta sig upp till nästa sjukhus 6 mil bort... Man kan ju börja fundera på om det inte är nog kompetent personal i Söderhamn då.... Fast jag måste säga att läkarna här är ju bättre än vissa i Hudik i alla fall...
Ja ja, jag hann inte reta upp mig mer för när väl doktorn kom, som jag haft förut, så var det aldrig prat om Hudik.. =)
Min snabbsänka låg nu på 81, hade alltså gått ner en del men är fortfarande mycket hög, och njurarna verkade okej så när han klämde på magen så tyckte han det kändes som nåt muskulärt....
Blev ordinerad vila, diet och försiktig motion en vecka framöver...
Men... Grejen är att jag kan ju inte äta för så fort jag äter får jag värsta magsmärtorna och ja.. kan det höra i hop med det muskulära???

Tog i alla fall en promenad runt Rondellen i dag och det var skönt även om det tog tid... Orkar ju inte gå nå rallyspeed nu inte... =)

Passade då på att ta lite kort på utbygget när jag ändå var ute... =)

Nu börjar det se ut som ett hus.. =) Synd bara att vi inte hann måla allt i år...



Ja så nu är alla fönster i och panelen på... Bara hängrännor kvar då... Utvändigt alltså.. Och lite annat småkrafs.. =)

Invändigt... Golven i hall, badrum och övervåning är igenslagna. Väggen mellan hall och badrum är reglad så nu står sista eldragningen på schemat och isolera och slå igen taket... Ja så det går framåt... =)

Övervåning



Hallen och badrummet



Avslutar med ett kort på trollungen som "bara" vara vaken mellan 01,30-04,30 i natt...

1 kommentar:

Karin sa...

Vad roligt att se lite bilder på huset : )) Hoppas att du mår bra snart.

Fina tjejen!

P&K