söndag 28 november 2010

1:a advent..

Helgen har rusat i väg som vanligt och vi närmar oss julen med stormsteg...

Skulle ju ha haft ett party i torsdags men det blev framflyttat pga vädret.. Var hemskt snöoväder och storm ute och jag hade 6 mil enkel resa att fara och flera andra hade avbokat pga vädret så så fick det bli...

Det gjorde mig inte så mycket heller för jag var inget vidare pigg... Fick ju åka till jouren igen på torsdag morgon... Skräll va??? Då var det min tur att få öroninflammation så nu går jag på penicillin jag med....

Tindra har ju inte ätit mat på lite mer än en vecka men jag har ju i alla fall fått i henne välling men i torsdags var det stopp med det med.... Fick inte i henne nåt...
Blev ju orolig så i fredags efter samråd med läkaren på jouren så fick hon sluta med sitt penicillin (skulle ha ätit tills på måndag) eftersom öroninflammationen var på väg tillbaka... Vet inte om hon inte tålde den sorten eftersom hon egentligen har blivit sämre sen hon började med den.. Jättedålig i magen och inte matglad och helt förstörd i rumpan av allt bajsande... Stackars liten...

Det har bara blivit bättre med ätandet sen i fredags men hon är fortfarande förkyld och har hosta...

I dag kände jag att vi var tvungen att komma ut så vi åkte in på stan på julskyltningen...

Började på E-Center där jag köpte en sååå fin klänning till henne.. Ja ni ska få se snart.... =) Sen ner på stan och där fick Tindra klappa hästen som körde runt med vagn och det gillades skarpt... =)

Sen åkte vi tillsammans med grannarna och åt pizza... Gott... eller inte.... En av oss tog en pizza med kronärtskocka på och i den låg en LARV!!!! Men fy alltså... Snacka om att tappa matlusten men de köper ju in stora burkar med sånt så det var ju inte deras fel men ändå.... Tur han inte tog hela i munnen utan delade på den...

Laufey har varit här både fredag och lördag och vi har äntligen fixat en blogg till henne så hon kan visa alla sina fina bakverk... Så kolla in kalorier.blogspot.com

Vi började ju få in en bra rutin med Tindra när det gällde nattsömnen men nu känns det som vi måste börja om från början igen nu när hon har varit sjuk... Hon är inte alls kul att lägga nu på kvällarna, och i går kväll ville hon allt annat än att sova... =)




Tindra fick en tomtemössa av Lena så den satt jag på henne i dag och den fick sitta kvar en stund men sen tog hon allt av sig den.. =)

Vår lilla tomtenissa med hallon runt mun...




Nu ska jag försöka få in Simba så han inte fryser om tassarna i natt... =)

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer: