tisdag 2 november 2010

I´m alive =)

Nu har det gått ett par dar igen och sista inlägget jag skrev var jag ju något less men skam den som ger sig... Man ska inte ropa hej förräns man är över bäcken men jag hoppas jag snart har tagit klivet över.. =) Ja dvs och bli pigg och glad igen... =)

Vi var i alla fall till BVC i går och hade en hel timmes diskussion om sömn... Så vi ska nu börja med att lägga Tindra i sin egen säng på kvällen och köra 5 minuters metoden.. Och jag är inte riktigt med på den om jag ska vara ärlig så vi kör en variant av den.. Har alltså testat två kvällar och i går tog det en halvtimme innan hon somnade och hon grinade x antal gånger så jag fick gå in till henne men det gick bra...
Hon sov "ända" till 01,15 i natt och vaknade då en stund och var ledsen men efter en stund somnade hon om och vaknade en sväng vid 04 tror jag och sen 05,50 ja då hade hon sovit klart =) Tilläggas kan oxå göras att hon inte fick nån mat i natt... =)

I kväll la jag henne och efter ca en kvart grinade hon till så jag gick in och strök henne på kinden och sjöng "mina kvällsvaggvisor" för henne och sen gick jag ut... Hon hade inte riktigt somnat och hostade en hel del eftersom hon är så förkyld och hostig men sen somnade hon så nu är det tyst i huset.. =)

Hon har även sovit bra ute i vagnen 2 gånger i dag...

Ja så det känns lovande faktiskt att vi ska få våran lilla älskling att sova hela nätterna och jag kan kanske komma tillbaka och bli mig själv igen... =)

Men jag gick och la mig redan klockan 21 i går och skulle passa på att få sova lite men tror ni jag kunde somna??? Nähä, inte heller... =(

I går eftermiddag hämtade vi de sista fönstren på Karl Hedin som hade kommit och de kom på plats i går kväll...



Så nu är det bara sista panelen som ska på utvändigt och sista grundmålningen får dessvärre vänta till våren då det är för kallt nu...

Det går framåt på utbygget och nu håller de på invändigt och gör klart för att kunna slå igen golven.. =)

Lena och jag tog en promenad på eftermiddan innan det blev mörkt och vi hann "springa på" två lite skumma människor här ute.. Vi har aldrig sett dom och det kändes som de inte hörde hemma här så det är bäst att vara vaksam i fortsättningen och inte glömma låsa om sig... Hua.. O jag som är så mörkrädd... =(

Ska försöka att komma i säng i tid i dag med och få chans att ta igen lite mer sömn..... =)

Nu kom Simba in blöt efter allt regnande så bäst att torka av han med handduken... Ja han kommer alltid och vill bli torkad om han är blöt... =) Lite bortskämd va... =)

I dag har jag också bokat mitt första homeparty... =) Ska verkligen bli jättekul!!!

Ha det bra folks =)

Natti natti

1 kommentar:

Karin sa...

Håller tummarna för att det vänder nu : )) Puss på dig!