söndag 7 november 2010

Kallt....

Dagarna springer i väg och när man fått in rutinerna ordentligt så känns det som man inte ens hinner vakna och gå upp på morgonen förräns det är dags att ladda vällingflaskan och lägga sig...

Veckan med sömnen har gått bättre... Måndag och tisdag natt var ju okej, onsdag och torsdag var lite sämre fast inte underkänt, fredag natten var super och natten till idag har varit lite sisådär....

Fredag natt vaknade hon inte förrän 03,40 och fick då nappen sen vaknade hon vid 06 och fick välling och somnade sen om till 08,20... Såna nätter vill vi ha mer av... =)

I onsdags hade vi lite fikabesök så jag slängde ihop en sockerkaka... =)

Evelina och Tindra



I torsdags när vi gick upp var inte Sotiz hemma och jag fick en magkänsla av att det var nåt som inte stämde.. Han som ALLTID är hemma på morgonen så han kan vara med när vi äter frukost.. I fall vi skulle råka tappa nåt på golvet som han kan smaska i sig...
Klockan gick och han kom inte hem..
När Tindra somnade på förmiddan tänkte jag också lägga mig men kunde inte slappna av för jag vara orolig för Sotiz så jag gick ut en sväng och letade och ropade men ingen Sotiz...
11,40 kom Lena och knackade på... MED Sotiz.... =) DÅ hade han varit instängd i deras förråd sen kvällen innan... Stackarn.... Men gissa om han var hungirg... Hahaha... Sen låg han inne resten av dagen och sov... =)
Men nu är han inte heller hemma så jag måste nog snart ut o ropa på han igen...

Simba ligger i alla fall inne och myser



I fredags kväll kom Pilla och Laufey hit och åt tacos.. =) Fredagsmyyys
Robert jobbade som vanligt... =(

I går förmiddag tog jag och Tindra en promenad, sen hem och gjorde oss i ordning för vi var bjudna på middag hos Stig och Monica.. Så även Lizette och Angelica var där med sina familjer... Kul att kunna ses allihop..
Vi fick älgstek och potiatis och grönsaker... Jättegott!!



Tindra hade fullt upp att hålla koll på alla så när jag satt henne i bilen och skulle åka hem, jag det tog då inte många sekunder innan hon sov... =)



Syskonen Hägred med respektive och barn



Eftersom Robban åkte och jobbade i går kväll igen fick jag åka hem själv så jag hämtade upp Laufey så jag fick lite sällskap.. =)

Under veckan har det hänt en hel del på huset... Robert och Anders har hållt på och jobbat sent varje kväll så nu är golvet i hallen och badrummet igenslaget och även golvet på övervåningen... Bara en lite rad kvar.. Kort kommer... =)

I dag var det lite kyligt ute... Var ute och hämtade ved i morse och det känns att vi börjar gå mot vinter... Uscha....

Nä, nu ska jag ge Tindra gröt... Sen måste jag leta efter Sotiz... igen...

Hörs och ses!

Och du! Vill du ha ett homeparty där jag kommer och visar en massa fina Shabby Chic grejer, hör av dig! =)

Inga kommentarer: