tisdag 24 augusti 2010

Babysim

I dag har det varit "Tindras" dag hela dan! Först hade vi en tid på BVC med läkarbesök och 6 månaders kontroll... Allt såg bra ut, hon växer som det knakar.. Vägde över 9 kg nu... =)
Tindras dag inkluderar ju även natten som var... SUCK!! Hon vaknade 03,30 och var PIGG!!! Så 04,30 satt vi hela familjen i soffan o kollade på TV i morse och jag gick ut och hämtade tidningen som precis kom.... Så ni fattar säkert hur trött jag är i dag och hoppas verkligen att få sova i natt...
Fick även låna ett häfte av BVC om hur vi ska få Tindra att sova HELA nätterna.... Så jag ska snart sätta igång o läsa den....

Efter BVC besöket åkte vi och hämtade virke, hem och laga mat och iväg in till stan igen...

Då var det dax för babysim för första gången och det var en upplevelse kan man säga.. Tindra trivdes verkligen som fisken i vattnet och sprattlade och skvätte vatten.. Läraren sa till och med att det inte kommer bli nå problem att dyka med henne inte för hon var väl mer över än under vattnet.. =)

Tindra var jättetrött när vi åkte hem och somnade direkt i bilen...

När vi kom hem vaknade Tindra till och fick gröt, sen kom Laufey och jag bakade en Baby Ruth med Laufeys hjälp... 3:dje gången nu och den första gången blev en totalmiss, andra gången blev det bättre men nu med Laufeys hjälp blev det kanon hoppas jag....
Samtidigt passade vi på att öppna en flaska vin för det hade vi gjort oss välförtjänta av... Hahahaha...

Nä, nu ska jag nog gå och krama kudden...

Natti natti!

1 kommentar:

Karin sa...

Å vad drygt det är med nattpigga barn! Mitt tips är ju att lägga henne i ett eget rum så att hon inte väcks av Er. Antar att det är femminutersmetoden ni fått info om! Var ju tvungen att köra den på Klara... hört att det ska ta ca en vecka innan de lärt sig att somna själv... men håll ut kära Malin, för med Klara tog det två veckor, och känner jag Tindra rätt så tar det lång tid för henne också! Så ge inte upp. Detta är bland det jobbigaste man kan göra mot sig själv (och för barnet kan vissa påstå, men jag tror ju på att god sömn är det bästa för barnet) - men hey - vem har sagt att livet alltid är lätt! Kör på - lycka till! P&K!