måndag 2 augusti 2010

Liten blir stor

I går hade jag tänkt åka in och träna men natten hade inte gått som jag räknat med så med andra ord kände jag mig som ett vrak så nån träning var inte att tänka på... Och Tindra brukar alltid ha sin första sovperiod vid 10 tiden på förmiddan så jag riktigt längtade dit så jag också kunde få lägga mig en stund då men tror ni hon ville sova??? Inte heller... Så det slutade med att jag, Tindra och Laufey gick på långpromenad, 9 km.... Ja det var skönt men jag var bra trött efteråt..

På eftermiddan gick vi och Familjen Hallin/Styf ner till Laufey och Björn och grillade... Jättegott!!!

Kvällen låg jag i soffan och kollade på film, senaste Wallander Levande Begravd.. Himla bra må jag säga... =)

I dag har jag hunnit med 2 rundor runt Rondellen så Tindra skulle somna och sen skulle jag egentligen in och va med på spinningpasset ikväll 18,30 men det var fullt så jag åkte in tidigare och körde ett eget pass...
Gymmet har tagit hem en ny spinningcykel som vi får prova för det ska köpas in nya till hösten och damn vilken bra bike.. Cyklade "skiten" ur mig själv... Ja den var grym att cykla på jämfört med de andra så hoppas på att de köper in dessa...

Nu har vi ätit fiskgratäng, nå nytt recept jag hittade på nätet, som var himla gott...

Tindra har precis somnat... Hon är inne i en period nu där hon inte vill släppa oss ur sikte och har svårt att somna så nu när jag gav henne välling började hon helt plötsligt gråta så där hjärtskärande och hon blev såååå ledsen men hon lugnade sig när jag sjöng för henne... =) Så nu sover trollungen i alla fall... =)
Ja boken Karin tipsade om är verkligen bra att läsa... Jag har den bredvid sängen och även om jag inte läser i den varje dag så stämmer den himla bra i alla fall... Så jag kan tipsa jag med här om den i fall du som läser har småbarn... Boken heter Växa och upptäcka världen och den kan beställas på Adlibris för endast 39:- och dessutom fri frakt.. =)

Här kommer i alla fall lite kort jag lovat...

Här innanför filten satt Tindra hos Laufey på årsfesten och myste ända tills hon somnade =)



Tindra med gudmor



Tindra och kusin Filip



Stefan och grabbarna i väntan på bussen



Anna-Karin och Tindra på Djurgårdsfärjan



Filip åker slänggunga på Skansen



Genrepet på Allsång på Skansen med Christer Sjögren



Björnarna på Skansen



Ett sånt här lodjur kom o knalla förbi utanför oss förra veckan



Tindra och kusin Elias myser



Tindra med sin nya "Dino" som hon fick av syrran



Hampus på sin 1 års dag



Tindra i sina nya fina kläder som hon fått av syrran



Tindra sitter i barnstol på restaurang första gången



Nä, tack o gonatt!

2 kommentarer:

Maritibyn sa...

Härligt att läsa och se dina bilder! Tack och Kraam!

Karin sa...

Vad stor hon blir lillstintan! Så söt! Blir kul att träffas! Kram