måndag 23 augusti 2010

Vinden har vänt...

Helgen är över och har passerat lika fort som vanligt....
Lördagen tillbringade jag på en stege och grundmålade utbygget.. Ja så långt jag nådde och vågade klättra på stegen, resten lämnar jag till nån som inte är höjdrädd.. =)

Tindra somnade redan 19,10 i lördags och det var sååå skönt att få lite egen tid på kvällen, då det annars är mycket sällsynt...
Robert åkte och jobbade och jag gick och la mig strax efter 21,30.. Var välbehövligt då jag var supertrött...

I går var det oxå finväder ute så vi tog en tur ner till Laufey och Björn och kelade med Max (kattungen) och sen var jag och Tindra och hälsade på nere hos Mia & Uffe en sväng... Var längesen vi sågs så det var kul att surra lite.. =)

Jag fortsatte grundmåla men denna gången vindskivor och lite panel...

Känns lite som om vinden har vänt då vi nu är på gång med huset igen... Det är full aktivitet på taket just nu så jag hoppas det kommer på plåttak under veckan...
Och till helgen ska det dras el i nybygget och sen ska jag köpa mer penslar och kanske sätta våra gäster i jobb med grundmålning.. =)
Håller på att ringa och få kostnadsförslag på fönster så vi kan slå igen hela bygget nu och börja på insidan...
Ja.... Känns positivt.... Skönt!

Sen att jag är supertrött och har ont i huvudet idag är ju en annan femma...
Testade att ge Tindra mer välling i går kväll så hon skulle hålla sig längre och förhoppninsvis sova hela natten men vad händer???? Hon vaknar TIDIGARE än vanligt, redan strax efter midnatt, och varken vatten, napp eller nånting passar damen så det var illvrål ända tills hon fick mat.... SUCK!!! Sen att jag har en snarkande karl bredvid mig gjorde ju inte saken bättre....

Nä, dagen kommer nog bli bra till slut ändå hoppas jag...

Ha dé!!

Tjo & Tjim

1 kommentar:

Lena sa...

Vad skönt att ni är på gång med allt!!

Kram