fredag 13 augusti 2010

SEMESTER!!

I måndags åkte vi ner till Sthlm hela familjen för Robban jobbar här på Kulturfestivalen hela veckan som ordningsvakt...
Vi sov hos Geka o Nalle måndag och tisdag natt så i tisdags var jag och Geka runt på shoppingtur i Kungens Kurva... Vi var på IKEA och sen var jag inne på VARENDA butik som säljer mobiltelefoner för jag kom på att jag skulle köpa ny.. Impulsiv?? Nä inte jag inte.. =)

Ja jag var på Media Markt, Siba, On Off, Elgiganten, Expert och Audio Video men den var slut överallt den jag ville ha... Och slut även i Norden fick jag till svar... Blev sååå less men på vägen tillbaka till Geka så stack jag in till Farsta och skulle kolla och först pratade jag med några säljare som står på köpcentrum och säljer men de hade den inte heller men sista chansningen gjorde jag och gick in på The Phone House och dra på trissor ni.. De hade precis fått in 3 st!!! Gissa om jag slog till?? =) Så nu är jag ny ägare till en HTC Wildfire...



Men sen har jag ju inte lärt mig den än och för det andra är det ju en touchtelefon så hur många i telefonboken tror ni jag har "kommit åt" och ringt upp av misstag...=)

Nå väl... I onsdags checkade vi in på Scandic Continental, mitt i smeten, och tack och lov kom syrran och hjälpte mig packa ur för det hade jag inte klarat själv.. Hon fixade även till så vi fick ett större rum med badkar... Tack och puss!!
På eftermiddan knallade jag och Tindra ut på stan och shoppade sen tog vi en promenad till Skeppsbron där Robban jobbar...
På kvällen badade Tindra och jag... Men ååå vad hon tycker det är kul!!

I går åkte jag och syrran med barnen till Gröna Lund... Det var kul men hur mycket folk som helst så vi tog oss knappt fram...
På kvällen kom Tesma till hotellet så vi tog nån bira, knallade ner till Robban och tog en bira i öltältet och sen tillbaka till hotellet och käkade... Huuuur kul som helst att träffas igen efter såååå många år... Vi hade ju hur mycket som helst att prata om... Ja jisses vilken tid det var när vi var i vårt esse.. Hahaha..

Syrran och barnen på väg till Gröna Lund



Tindra på besök på Roskildescenen och öltältet på Kulturfestivalen =)



Tesma i öltältet



Ölen smakade "skit" så jag fick gå och be om en ny



I dag har Tindra och jag haft en soft dag och bara gått runt o strosat.. Så i förmiddags när jag kom upp utanför Åhléns kom Jessica, min gamla arbetskollega från Karlskoga, gåendes så vi gick och tog en fika innan hon for ut på Formex mässan...
Vi knallade runt på stan, shoppade lite, var på hotellet och sen ringde Jessica så vi möttes upp och gick till Kungsträdgården och tog en öl...
Sååå skönt att bara sitta ute och njuta i solen med en bärs och titta på folk.. =)
På hemvägen knallade vi förbi och sa hej till Robert som jobbar, sen gick vi hem och badade badkar... Ja det verkligen lyser om henne när hon kommer i närheten av vatten... Och tur är väl det nu när vi ska börja på babysim... =)

Ja Tindra somnade till slut och jag ska oxå snart krypa ner i sängen... Måste även berömma lilla trollet som verkligen finner sig i allt... Mycket folk i rörelse kring henne hela tiden och hon är med och tycker det är kul.. Även om jag haft ett par jobbiga nätter så måste jag säga att det känns som om jag har SEMESTER och bara glider omkring och shoppar och myser med Tindra... =) ME LIKE!!!

I morrn bär det av mot Hässelby och kalas för Filip som blir 4 år nästa helg...

Natti natti!

2 kommentarer:

Karin sa...

Vad härligt ni verkar ha det. Jag blir lite avis faktiskt. Jag har kollat på en HTC WF jag också, men såg att de var slut överallt så du hade verkligen tur! Men det är ju bra att du kan lära mig den om det är så att det blir en lika för mig : )) Kram på dig!

Malle sa...

Ja jag har verkligen haft semester och bara myst på... =)
Visst kan jag lära dig telefon... om jag nu lärt mig den själv.. Är ju liksom ingen dans på rosor inte eftersom jag är van Nokia och inte haft touch förut.. =)
Hoppas ni haft en bra helg!
Kram M