söndag 31 oktober 2010

Monstermorsan...

Ja nu är det några dar sen jag skrev igen och det finns flera orsaker till det... Har haft mycket att göra, inte orkat och inte haft lust.. Så det så.. Men nu ska jag försöka minnas vad som hänt under veckan...

I onsdags förmiddags åkte jag till Jennie och Viggo och tog en promenad. Det var kul att gå en annan runda än den jag brukar gå här... Sen fick barnen leka lite.. Kul för dom..





I torsdags blev det en långpromenad och sen frampå eftermiddan gjorde jag mig ordning och sen kom Lena, Laufey och Eva hit.. Vi tog ett glas vin och for sen ner på stan där det var tjejkväll så vi gick och shoppade lite innan vi gick till Krysset och åt middag! Vi hade en riktigt trevlig kväll, även om det inte blev sent men det var bara skönt att komma ut och få lite egen tid..

Eva och Lena



Laufey och en trött Malin



I fredags gick vi 9 km:s rundan igen... Sköönt!!

På eftermiddan åkte vi in till stan och uträttade lite ärenden..

Robert har jobbat hela helgen så i fredags kväll kom Laufey till mig och när hon gick hem vid 23 tiden vaknade Tindra och då var sömnen borta för den natten.. Försökte med allt men inget hjälpte.. Jättejobbigt.. Satt med henne fram till 01,30 sen sov vi en sväng innan hon vaknade och började grina igen.. Och så höll det på... Jag var totalt slut på lördag morgon men fick gå upp med henne eftersom Robert jobbat natten men han kom upp ganska snabbt och tog hand om Tindra så jag fick gå och lägga mig igen...
Hon var vaken från 07 till 11,40 innan hon somnade igen.. Ja en annan är helt slut men den lilla trollungen, hon vill då inte sova...

Jag och Laufey åkte in till stan och handlade en sväng men jag gick som nån jävla zombie så jag var nog inget större sällskap att ha med till E-Center... =(

På eftermiddan blev vi bjudna på Tacos hos Anders och Lena och det ska ni ha en stjärna i himlen för.. För här hemma hade det inte blivit nån mat gjord den dan i alla fall.. Jag var sååå trött och Tindra med så vi åt och fick tyvärr gå hem sen... God mat och gott sällskap var det i alla fall.. =) Så nästa gång hoppas jag vara lite piggare och då är det vår tur att bjuda.. =)

Tindra somnade strax efter 18,30 och Robert åkte och jobbade.. Sen VAKNAR hon IGEN vid 19,15 och då höll jag på att börja grina... Gick INTE att få henne somna igen i sin säng så jag la över henne till oss och då somnade hon direkt...
Jag gick och la mig strax efter 21, bara för att få sova en stund, och somnade väl vid 22.. Fick sova ända till 00,15 innan hon vaknade igen...
Var vaken sen stund och sen somnade vi om och vaknade vid 03,30 tror jag och sen var det full rulle vid 05!! Ja vid 05!! Eftersom vi ställde tillbaka klockan en timme i natt och hon brukar normalt vakna mellan 06-07 och givetvis vaknade hon ju 06 i morse då fast det blev ju 05.. Ja ja snurrigt värre men men...
Kan ju också tillägga att det går ju inte bli arg på vår älskade trollunge bara för att hon inte vill sova för hon är ju sååå go och glad annars... Önskar ibland att tiden gick fortare så hon kunde prata och tala om vad som är fel...

Tog en tidig morgonpromenad trots tröttheten, 9 km, och det var jätteskönt ute.. Då sov hon en halvtimme!!! Men i em sov hon 2 timmar!! Men då var jag tvungen att laga mat så det blev ingen vila då...

Ja ni fattar va att jag känner mig som nån jäkla monstermorsa när man aldrig får nog med sömn... Visst, hon är jätteförkyld och är på väg att få mer tänder men så har det ju inte alltid varit men däremot har hon alltid svårt att sova... Och jag har normalt sett ganska stort tålamod men till och med det börjar tryta, immunförsvaret är helt kass på mig, jag känner mig bara trött, fet och ful... Jag orkar ingenting och så ska det ju inte vara för jag vill ju vara en pigg och glad mamma.. =)
I morgon ska vi i alla fall till BVC så då hoppas jag att vi kan få lite tips och råd hur vi ska få trollet att sova.. =) Och har du läsare nå bra tips så tas det emot tacksamt.. =)

Och på tal om i morgon kommer även de 2 sista fönstren vi beställt till utbygget! Sköönt!!

Sen har jag ju även "sugit lite på en karamell" här men det tänkte jag faktiskt berätta om nu.. =)

Jag ska börja sälja Shabby Chic Heminredning och åka på homepartyn.. Ska verkligen bli superkul, så fattas bara kunderna!! Så vill du ha ett party så hör av dig till mig.. Jag kommer börja med att ha homepartyn i Söderhamn, Bollnäs och Hudiksvall med omnejd..
Gå gärna in och kika på www.miaochco.com och se en del av sortimentet...

Just ja.. Måste även berätta om våran lille tjuv vi har här hemma....

Skulle ge Tindra mat i morse...

Och här sitter den lille tjuven som har en rävsvans bakom öronen. Ja ni ser ju själva att det lyser rackartyg om han



Ja vänder ryggen till för ett ögonblick...

Och Sotiz är på väg upp till Tindras gröttallrik och ska ta sig ett smakprov



Jag hinner stoppa han och han sitter åter på stolen... Jag ser skinkan på bordet och lägger den i mitten på bordet så han inte når och sen går jag till vardagsrummet och ska se om Simba är inne... När jag vänder mig om ser jag....
Sotiz på bordet... Tar hela skinkföpackningen och ner på golvet...

Han hann precis börja ta en tugga men jag tar det i från han och så var hans dag förstörd... =)



Ja ja.. Jag sparade skinkan så både Simba och Sotiz fick varsin skiva ikväll.. Så lottlös gick han ju inte... Den lille tjuven.. =)

Tack och gonatt!

2 kommentarer:

Karin sa...

Men Malin. Stackars dig... Jag har tyvärr inga tips när det gäller detta då jag aldrig har haft problem med barn som vaknar på nätterna utan att vara hungrig (visst har det varit utvecklingsperioder som man märkt att de har sovit ytligt men de har ju gått över...). Däremot har jag fått ha lite tålamod vid insomnadet på kvällen. Hoppas att du får några bra tips på BVC. Jag tror ju säkert att detta går över snart men jag förstår att det känns som en evighet för dig. Sömn är SÅ viktigt. Kramar i massor!

Anonym sa...

Hej Malin, vad jobbigt att läsa om hur ni har det om nätterna.
Precis samma var det för oss med vår äldsta så jag vet precis hur det känns.
Jag gick och bar och vyssjade nätterna igenom och grät för jag var så trött.
Men ju äldre hon har blivit desto bättre har hon sovit så jag antar att vissa barn bara är så.
I hennes fall konstaterades också allergi när hon blev större så troligtvis låg det också som grund.
Jag fick också tips om 5mm från bvc men det kände jag direkt att jag absolut inte ville göra.
Hoppas att det blir bättre för er snart. Kram fr Mia i det bruna huset ;-)