tisdag 27 juli 2010

Skansen

I går for jag och Tindra ner till syrran med familj.. De hyr sommarhus i Strömma på Värmdö så jag mötte upp dom i Gustavsberg för lite shopping på Brisak innan vi åkte till stugan...
Resan ner gick rätt bra, bytte stol till Tindra innan vi åkte och hon var sååå mallig när jag satt henne i nya stolen... =)

Natten har gått riktigt bra måste jag säga, gav Tindra mat vid 03.15 sen sov hon till 07.30 i morse...

I dag tog vi bussen in till Slussen och sen Djurgårdsfärjan över till Skansen... Och det var ju första gången Tindra åkte både buss och båt och bussen var lite läskig men båten gillade hon...

Hamnade ganska snabbt på Solliden och satt vid ett bort och kollade på genrepet inför Allsången som var ikväll.. Det var hur skönt som helst i solen med en kall öl... Sen gick Tindra och jag runt och kollade på djuren men... hon somnade ju givetvis... Men vaknade upp igen och hann se getterna... Men jag hann kolla på bl.a. björnarna, knubbsälarna och lodjuren.. Så nu vet jag också att det var ett lodjur som kom och knallade förbi hemma härom natten när jag var uppe och gjorde mat till Tindra...

Innan vi var tillbaka i Strömma igen efter att ha åkt varuhiss??... Ja vi hamnade faktiskt i en sån för att kunna ta oss ner till bussen i Slussen... Ja i alla fall kom vi tillbaka vid 21 och innan jag fått Tindra att sova... Då var klockan nyss... Typ 23... Hmmm... Hon har ju varit med om mycket i dag trollet men har varit såååå duktig...

Nä, tack och gonatt!!

Inga kommentarer: