tisdag 13 juli 2010

Solsting!!

Ja nu var det 5 dar sen sist igen och vi har hunnit komma hem till Söderhamn och Jonskär igen.. Åkte hem i söndags med blandade känslor... Är lika jobbigt varje gång att lämna mamma och pappa.. Men den här gången kändes det lite enklare eftersom jag vet att vi ses inom ett par veckor igen... Samma sak med systar mi med familj..

I fredags var vi i alla fall hemma hos mamma och pappa och solade och badade i poolen större delen av dagen hela familjen...
På kvällen grillade vi egna hamburgare och satt på altan och drack vin och surrade långt inpå natta... Himla skoj hade vi!!

I lördags blev det ännu en dag i solen och poolen =) och framåt kvällningen knallade jag och Tindra bort till Staffan och Birgitta.. Himla kul att hinna träffa dom oxå =)

Lördagkvällen gick lugnt tillväga, vi åt hemmagjord pizza o kollade på TV...

Natten till söndagen gick väl hyfsat med Tindra.. Hon vaknade ett par gånger för det var varmt men hon fick mat först vid 05...
Vi packade och sen tog Syrran en massa kort på Tindra med bl.a. dopklänningen.. =)
Blev jättebra =)

Strax före 12 var vi på rull och denna gången åkte vi över Västerås hem och även om det blir 3 mil längre så gick det bra mycket fortare eftersom det är motorväg större delen...
Stannade i Valbo på OKQ8 och gav Tindra mat, sen skulle jag in på toaletten där och byta på henne men jag fick stå i kö över 20 minuter!!!! Varenda kotte som kom från Power Meet hade stannat där på hemvägen och gjorde både ettan och tvåan på den toan.... Ja ni kan ju tänka er själva hur det var...

Vi landade hemma i Jonskär strax före 16,30 och då hade Lena köpt med mat hem så jag åt en kebabsallad... =) Skönt att slippa laga mat när vi åkt bil i flera timmar...

I går tvättade jag och sen tog jag med Tindra och gick ner till stranden för det var ju hur varmt som helst men det fanns ingen skugga nånstans åt lillskruttan så vi blev inte kvar så länge men jag hann och bada och bränna ryggen i alla fall... =)

På kvällen drog jag in och var med på ett spinningpass i värmen... Skönt efteråt i alla fall... =)
Sen åkte jag hem och åt jordgubbar och glass =) Det tyckte jag att jag var värd då... =)

I dag har det oxå varit varmt men ändå kunde man andas ute.. Tänkte först ge mig ner på stranden igen men stannade hemma och målade på huset istället... Och tur att Laufey finns som kom och höll Tindra sällskap medans vi snickrade och målade.. Så TACK Laufey!!

På eftermiddan åkte vi in till stan och handlade mat.. Sååå varmt men gick bra i alla fall...

Och nu har äntligen lilla fröken somnat... Hon har jättesvårt att somna nu när det är så varmt så hon har skrikit typ en timma men nu så....

Här kommer lite bilder sen veckan i Karlskoga...

Coolingen



Mamma, Ellinor och Susanna



Mamma och Tindra



Mamma, Pappa och Elias



Trollungen



Siesta bredvid poolen =)



Mammas älskling =)



Nä, nu ska jag nog ta mig en kalldusch och kyla ner mig innan de är dax att säga gonatt!

1 kommentar:

Karin sa...

Vilka härliga bilder : )) Ja nog är det varmt allt... haha... vi håller på att dränera så M måste vara hemma å hjälpa till... och jag vill inte ta två ungar till badstrand själv! Särskilt inte med tanke på lilla K som inte är stilla en sekund : ))

Hoppas vi kan ses snart! Krämkram!