lördag 31 juli 2010

Mallgroda! =)

I onsdags hade vi "beställt" solsken hela dan så vi kunde gå ner på stranden men det var inget vidare väder när vi vaknde så det fick bli en shopping dag på Värmdö Centrum istället.. =) Och det gjorde ju inte mig nåt.. =) Syrran och jag tog med oss Tindra och Filip och for iväg...
Blev en hektisk eftermiddag med mycket spring i alla affärer som fanns... Hittade inget till mig själv förutom en jättefin ljuslykta och en klänning och ett par jeans till Tindra.. =)

Packade i torsdags fm och for hemåt Söderhamn... Det tokregnade verkligen nästan hela vägen hem så det var lite jobbigt att köra men det gick bra...

Var hemma vid 14,30 och packade upp sen gick vi in och gratulerade Hampus som fyllde 1 år!! Tänk vad fort ett år gått... Lillkillen har blivit stor =)

På kvällen var Laufey barnvakt åt Tindra för Robert jobbade och jag var in till stan på möte... Så tack Laufey för hjälpen!! <3

I går skulle jag och Tindra fara in till stan och handla men då fick jag lämna Tindra hos Laufey och Björn! Jättesnällt!! Såå skönt att kunna få lite egen tid i bland även om jag bara skulle in och handla mat... Men sen köptejag mig ett par vita jeans oxå... =)
Tindra hade varit jättesnäll och skött sig.. Duktig tjej!! =)

På kvällen kom Pilla och hälsade på så vi åt gott och satt och surrade och kollade på gamla kort... Himla skoj!

Natten har varit rätt jobbig... Pilla åkte vid 23,30 och sen vaknade Tindra vid 00... Och sen vaknade hon väl varannan timme fram tills vi gick upp strax efter 7 i morse... TRÖÖÖÖTTT!! Men till "frukost" fick Tindra en smakportion med havrevälling.. Skulle kolla hur det gick med hennes mage och det verkade funka bra..

I dag tog jag en promenad sen åkte jag och Tindra in till stan för Robert följde med grannarna till Hudiksvall.. De skulle kolla på altandörr och Robert på fönster till utbygget men de var inget att ha... Sen mötte vi upp dom på Albertina och käkade där... Himla gott!! Jag åt rödspätta som vanligt.. =)
Tindra satt i en barnstol för första gången "på riktigt" och var sååå nöjd!! Våran lilla mallgroda... =)

Vi kom hem vid 19 tiden och då fick Tindra en full portion med välling och det var sååå gott.. Men sen var hon så övertrött så hon ville inte sova... Skrek som en gris och jag trött som ett svin... Ja ni fattar kombinationen va?? =)
Men jag gick och bar på henne här och till slut somnade hon... Jobbigt att vara själv med henne såna här kvällar men Robert jobbar ju så det är bara att gilla läget..

Laufey kom upp en stund och vi satt o surra.. Kul!! Hon är ju bara för go och snäll!!

Nu ska jag gå och lägga mig för jag är bra slut... Tänkte jag skulle lagt ut en massa kort här idag men jag orkar inte nu så det får bli i morgon... kanske... =)

Natti natti!

2 kommentarer:

Karin sa...

Och jag tjatar vidare om boken.. du läser väl i den : ))... nu är det det jobbigaste utvecklingssprånget av alla! När detta lagt sig brukar det bli ett filbunks-lugn : )) Men det är ju så jävla jobbigt när det varar! Hua! Vill du hänga med till Mia nån dag å titta på lilla D?

Kram min vän!

Malle sa...

Jo jag läser allt i den.. =)
Ja jag följer gärna med, vilken dag har du tänkt?
Kram