tisdag 12 oktober 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Dagen har mest flytit på bara.. Gick en minipromenad i morse, har ju gått 9 km varje dag så det gör inget om kroppen får vila en dag och i dag var en sån dag för det var riktigt kallt ute ... eller det blåste småspik kan man lugnt säga... Fast när jag väl kom ut var det egentligen ganska skönt.. Ja ja skit samma..

Tindra är inte riktigt pigg, snoren rinner och hon hostar men har ingen feber så hon är lite gnällig.. Så vi hoppade över sista gången på babysimmet i dag.. Lite trist men hellre att hon blir bra... Och nästa termin börjar ju nästa vecka så då hoppas vi vara pigga och alerta igen.. För jag mår inte heller riktigt bra.. Förkyld, huvudvärk och känningar i bihålorna.. =(
Men vi hade en del ärenden i stan i alla fall och goa Laufey erbjöd sig att ta hand om Tindra så länge så hon slapp följa med till stan...

Vi skulle bl.a. åka och beställa en skorstenshuv och när vi kom fram till företaget (Robert har varit dit tidigare) så frågade jag efter han jag pratat med tidigare under dan som skulle vara på plats då.. Men fick till svar att det inte fanns nån Rolf där... Hmmm.. Ja men jag ringde ju förut och så drog jag hela storyn för killen... Men.... Det slutade med att vi kom fram til att jag har ringt till deras konkurrent som för övrigt ligger i samma by fast vi var på det rätta stället... Hahaha.. Ja så tokigt det kan bli men det löste sig ju till slut.. Men inte undra på att karln jag pratat med i telefon flera gånger har låtit fundersam i bland.. Ringde för ett tag sen och sa att vi skulle komma o hämta ränndalar hos dom fast vi skulle ju alltså hämta dom där vi var i dag... Snurrigt värre..

När vi kom hem kom Pilla med GPS:en hon lånat... Jag bakade även goa kakor som skulle med hem till Karlskoga i morgon... Men... Tyvärr får vi skjuta på resan hem eftersom vi inte mår bra varken Tindra eller jag.. Och då känns det jobbigt att låta Tindra sitta i bilen så länge... Sorligt när jag sett fram emot det så länge men vi väntar till nästa vecka nu så hoppas jag vi är friska...


Nu ska jag strax gå och möta John Blund men först dagens godbit....





Natti natti!!

1 kommentar:

Karin sa...

Du är rolig du Malin! Fy, vi har också varit förkylda här hemma. Snacka om slöseri med tiden... grrr... Hoppas att ni tar Er "hem" till Ksga snart ändå! P&K