tisdag 26 oktober 2010

Ny vecka nya möjligheter...

Ja då var vi åter hemma i Hälsingland då...

Kom hem i går eftermiddag och resan hem gick bra och Tindra är så otroligt duktig att åka bil med även om hon var trött och lite gnällig sista milen hem...
Det är ju alltid ledsamt att åka från mamma och pappa och jag höll på att få åka hem utan Tindra för morfar ville behålla sin "docka"... <3<3<3

I varje fall hade vi jättemysiga dagar hemma hos pappa och mamma och tiden går ju alltid så fort och jag skulle vilja hinna träffa alla mina vänner men tyvärr räcker inte tiden till...

Tindra leker med mormor och morfar



I lördags började jag med att gå en riktig långpromenad och sen gick vi och hälsade på Farmor och Farfar och fick en massa goda kakor.. =) Sprang även ner på Maxi och köpte välling och där träffade jag på några gamla kompisar.. Jättekul!!

Tindra redo för att gå till gammelfarmor och gammelfarfar



Jag och mitt allt




På kvällen kom Staffan och Birgitta så vi käkade och hade trevligt!

I söndags åkte jag och Tindra och ringde på hos en gammal kompis som jag inte träffat på säkert 4 år... Hon hade fått sitt andra barn i slutet av november så vi hade gått gravida samtidigt.. =)
Mamma hade träffat henne för några veckor sen och berättade då att jag hade blivit mamma och det visste hon inte.. =)
Det var sååååå himla kul att ses igen efter så många år och hon hade två jättefina barn, ett stort fint hus och hade äntligen gift sig med sin käreste! =)
Ja jag hoppas att det inte dröjer länge tills vi kan ses igen för jag tycker så mycket om dom!! <3

Tindra trivdes bra på kudden




På eftermiddan kom en annan vän med son och hennes mamma och hälsade på oss en stund.. Jättekul att ses!! <3

Sen helt plötsligt var det måndag och dax att fara hem igen...

Åkte över Västerås.. Även om det är några mil längre så är det bättre väg och Tindra och jag stannade där och åt lunch och sen var vi in på Biltema en sväng...

Hemma igen nu alltså och Robert hade målat taket i hallen och satt upp lampan och även alla golvsocklar i sovrummet var på plats!! Stjärna!!! =)

I morse började vi med en promenad med Lena och Hampus, vi halkade runt en sisådär
6 km... Ja för halt var det kan jag lova.. =)

På eftermiddan var det äntligen dax för Tindra att åka på Babysim efter att ha varit sjuk två tisdagar...
Laufey var snäll och följde med eftersom Robert var iväg och hämtade isolering...
Ja, snacka om att trollet var överlycklig att få bada igen (fast hon har ju badat badkar hos mormor och morfar) och i dag dök vi med hela huvudet under vattnet.. =) Sååå duktig så!!!

Ja... Annars är det bara tisdag den här veckan och några positiva grejer har redan hänt och kommer hända mer framöver men den karamellen kommer jag suga på ett tag till innan jag släpper här... =)

Robert och Anders kämpar i utbygget med isolering m.m och jag ska nog passa på att gå och lägga mig medans Tindra sover så jag får nån timmes sömn innan hon vaknar... Ja.. Hon är inte ett dugg rolig på nätterna och har haft en jättejobbig period som jag hoppas snart går över....

Så.. till er alla.... Natti natti!

2 kommentarer:

Karin sa...

Kram till Malin! Hoppas att du har/har haft en bra helg... med lite bättre sömn!

Malle sa...

Tack Karin, det värmer.. Kan inte bli värre än det har varit den här helgen men hoppas innerligt att få nån timmes sömn nu så... Natti Natti o kram