måndag 17 maj 2010

Jävla sjukvård!!

Hela min dag har gått åt till Landstinget Gävleborg och Söderhamns Hälsocentral.. Vilka jävla amatörer rent ut sagt men det här har jag ju sagt förut och det står jag för!!!
Började morgonen redan 07,40 i morse och ringde HC.. Då får man ju prata in meddelande till vilket nr de ska ringa upp och det gjorde jag och fick till svar att de skulle ringa mig 08,15... Jag väntade... väntade.... och väntade.... Men det var ingen som ringde...
Grejen var att jag skulle in och ta prover mellan 08-11 oxå men jag kunde ju inte åka flera gånger så det sket jag i...
10,30 ringde jag HC igen och pratade in meddelande att de skulle ringa mig.. Fick en ny tid, nu 11,55... Och denna gången ringde de och jag frågade varför de inte ringt mig i morse men JAG hade missat nåt sa de fast jag gjorde precis likadant andra gången som första så det var ju DE som glömt mig!!!

Hur som helst ville jag komma till min husläkare men han hade tid tidigast på fredag och det fick hon inteboka utan då var jag tvungen att återkomma på onsdag??? Så jag fick en tid på jouren 13,50 och jag skulle även få ta proverna där som jag skulle tagit i morse....

Kom dit 13,40 och då var det några före mig, närmare bestämt 3 st, men de hade tre läkare där så det skulle gå rätt fort... Ja tjena!!! Det kom fler och fler in i väntrummet och sköterskorna kom och hämtade dom en efter en men... INTE MIG!!! De tog de som kom efter mig före hela tiden, ja typ de 3 som var före + 4 eller 5 till som kommit efter mig... Till slut var jag så jäkla förbannad så jag gick till reception och frågade om de glömt mig igen eller om de inte hade nåt kösystem där... Ja fast då var det min tur snart svarade de...

Kom väl in på ett rum strax efter och en sköterska kom och tog crp och resterande prover jag skulle ha tagit i morse och sen fick jag vänta på läkaren...

När han väl kom in så var han så stressad så han stod i princip vid dörren hela tiden men jag var ju tvungen att ställa de frågor jag hade... Jag hade en crp på 100 och som ska ligga på max 8 så jag hade ju en klar infektion i mina tarmfickor.. Fick penicillin och är nu tvungen att åter ta en kontakt med min husläkare för att diskutera ev operation.. Det jag blev lovad av sköterskan att jag skulle slippa boka en ny tid utan kunna ta den diskussionen med jouren men icke!!!!

Ja så nu har jag börjat äta penicillin och får inte vara i solen!!! SKAM!!! Jag som vill eosla under veckan nu eftersom vi ska på bröllop på lördag.. Det är bara att köpa BUS alltså.. (Brun utan sol)...

Ja så nu har jag fått spytt lite galla här oxå men det känns faktiskt lite bättre... =)

Ha en bra kväll!!

1 kommentar:

Karin sa...

Ja men fy fan för vårt jävla landsting säger jag bara! PRIVATISERA!!! Har en bekant som opererat bort en metastas i lungan och kunde får eftervård på Bollnäs Sjukhus så att hon fick vara nära familjen... men då visste de inte alls hur de skulle lösa detta då det inte finns någon avdelning som "passar" in att lägga henne på... suck!!! Skandal!!! Hur som helst så tänkte dom ett par dagar och kom på att det fanns plats på hjärtavdelningen...