tisdag 15 juni 2010

Det borde va sol tycker jag...

Ja man kan ju börja fundera på hur den här sommaren kommer sluta med tanke på att vi knappt fått några soltimmar ännu och det är redan mitten på juni.. Och med en vecka kvar till midsommar och sen vänder det och går mot mörkare tider igen... Gaaaah....

Det enda elände jag märkt av sommaren hittills är alla dessa jävla mygg!!! Det går knappt att vara ute ibland här.. Pissjobbigt!

I morse åkte jag in till stan och tog nya prover.. Mår som en påse skräp rent ut sagt... Har förmodligen fel dos av levaxinet och egentligen skulle jag inte ta nya prover förräns om en månad men jag kan inte gå så här... Trött, totalt orkeslös, svimfärdig, obalanserad, sover dåligt, ja you name it... Så nu hoppas jag får ordning på skiten snarast...
Jag hann även med att handla mat, köpa en ny kaffebryggare... IGEN!! Den tredje sa tack för sig i helgen så nu är det alltså den fjärde kaffebryggaren vi förbrukar på ett halvår... Så det är bara att hoppas att den här håller ett tag... Och jag köpte inget billigt crap nu utan en rejäl!!

Vid lunch kom Jennie och Ingela med sina grabbar Hugo och Viggo + Ingelas lillasyster så jag hade gjort en kassler- och pastasallad som vi åt.. Satt i paviljongen ute för det var ändå hyggligt varmt ute tyckte jag MEN icke att förglömma dessa miljarder mygg som kommit för att tydligen stanna!! SUCK!!
Vi fick gå in och dricka kaffe och äta amerikanska blåbärsmuffins som jag oxå hunnit baka... =)

Vi hann även med en liten promenad på eftermiddan...

Nu ska jag inte göra mycket mer i dag utan det blir ryggläge i soffan.. Orkar inte skriva mer heller för jag blir yr i ögonen.. Hmmm lät skumt det där men bostäverna grumlar ihop sig...

Ha en bra kväll!

Kram på er!

3 kommentarer:

Nyhems byggnadsvård sa...

Vackert väder i Värmland men kallt! Fast vädret kan man inte göra något åt... Har nu sommarlov, och ville bara säga grattis till dopet av den lilla Tindra. Kul att se bilder. Ha det bäst där uppe bland alla mygg!!!

Karin sa...

Åh - dina blåbärsmuffins - mums ; )) pussåkram

Jessica sa...

Eftersom det varit så kallt så kommer ju toppen sommaren när jag får semester :-)så ge dig till tåls till 9 Juli för då kommer sommaren ;-D.

Jag kommer förbi någon dag och hälsar på. Måste ju surra i kapp lite (överrösta myggen) :D

Hoppas doktorn hittar felet så du blir pigg som en mört igen !!!