söndag 27 juni 2010

forts. Midsommarhelgen...

Sådär... I´m back!
Nu sover Tindra och vi ligger i soffan och slöar... Har tagit en promenad till Skärså och Albertina i dag och käkat mat med Anders, Lena och Hampus... Står en skylt nere vid båthamnen att det är 4 km till Skärså men den är liiiite missvisande måste jag säga... För det är nog ca 7 km dit enkel så i dag har vi gått nästan 1,5 mil... Skööönt sörrni... Fast dax att köpa nya walkingskor känner jag...

Var strålande solsken så jag har bränt upp mig på axlarna... =) Vi tog en vätskepaus mitt i skogen uppe på kullen då Lena hade med sig ett jättegott mousserande Jordgubbsvin och jordgubbar... =)

Vätskekontroll i skogen



På väg till Albertina



Charmknutten Hampus



Tog även kort på Tindra men hon hade precis vaknat och var inte på strålande humör men här har vi kommit hem igen och hon ligger nakenfis och kollar läget =)



Har haft en kanonbra eftermiddag med god mat och goda vänner =)

Åter till Midsommarafton...

Kvällen tillbringade vi hos Laufey och Björn och åt en massa god mat!







Tindra mådde som en prinsessa hela kvällen.. Hon älskar att vara bland mycket folk men hade ju självklart svårt att slappna av då det var hög tid för henne att sova... Till slut fick jag henne att sova i gäststugan i vagnen men sen knallade jag och Robert hem med Tindra men festen fortsatte långt in på morgontimmarna...

I går fick vi äntligen fingrarna ur och skulle lägga i båten.... Och ja.. Det gick väl bra till slut... *s*
Vi har bytt båtplats och la nu i båten på ett annat ställe än där vi brukar.. Uffe och Christer var med och hjälpte oss.. =) Och när båten väl var i vattnet åkte jag och Tindra med bilen och kärran bort till båthamnen... När vi kom ner till båthamnen låg Robert och snurrade med båten utanför för det var nån som stod på vår båtplats... TYPSIKT!! Jag ringde båtfogden men fick till svar att det skulle vara våran så förmodligen var det nån som var i Jonskär och firade Midsommar som hade lagt till på vår plats... Robert låg längst ut vid badstegen och helt plötsligt får jag se en grodman komma upp ur vattnet!!! MED VÅTDRÄKT och MÖSSA med glasögon!! Då hör jag Uffe säga till denne grodman... -Ja det är nu du ska säga, "Is this Sweden"??? Ja jag skrattade så jag trodde jag skulle bryta ihop men tydligen så bodde han i närheten och var ute och simmade... =) Ja hur som helst hade han ju kunnat blivit påkörd...

Summan av kardemumman blev i alla fall att båten ligger i men på Anders plats just nu för båtfogden har snurrat till det och vår nya båtplats var redan uthyrd... Så vi ska väl lägga den på den gamla platsen igen...

På kvällen tog vi en promenad ner till Mia, Uffe, Kevin, Agneta och Christer... Där blev vi bjudna på lax men jag tackade först nej eftersom jag inte äter lax... Men.... Hör och häpna... Jag provsmakade och tyckte det var gott!!!!
Fick oxå rabarbersnaps till och den var riktigt god.. =)
Så tack för en jättetrevlig kväll!!

Sitter på den nybyggda bryggan



Go´killen Kevin



Charmtrollet Tindra



Uffe och Mia



Agneta och Christer



Nä, nu ska jag bädda rent i sängarna...

Natti natti!

Inga kommentarer: