söndag 13 juni 2010

Tindras dop!

Vi har haft en hektisk helg men samtidigt väldigt fin och mysig ihop med familjen! Mamma och pappa kom ju hit i torsdags och i fredags var vi inne i stan och fixade det sista inför dopet.. På kvällen var vi borta till Kröken och dukade och gjorde klart det vi kunde inför dopkaffet..

I går morse var vi uppe tidigt och gjorde oss ordning och sen for vi in till stan och hämtade upp syrran med familj innan vi åkte vidare till kyrkan.

Vi döpte Tindra i Ulrika Eleonora Kyrka och jag måste säga att det är en otroligt fin kyrka både ut- och invändigt... Det var ett lite ovanligt dop för vi var tre stycken som döpte samtidigt och jag var emot det från början men jag är faktiskt positivt överraskad till det..
Syrran är gudmor till Tindra och höll henne under hela dopakten så jag förstår om du har ont i armarna o dag... =)
Min älskade syster sjöng även "Välkommen till Jorden" och det var så vackert så jag tror inte det fanns ett öga torrt i hela kyrkan... =)

Efter dopet bjöd vi på en hejdundrande tårtbuffé på Kröken, vår samlingslokal i Jonskär. Vi var 37 st med alla barn och dukningen gick i grönt och rosa som inbjudningskorten gjorde...

Tårtorna blev en succé och vi tackar Laufey otroligt mycket som bakat alla dessa... Säger än en gång att jag tycker du ska starta café eller konditori... =)

Tindra var jätteduktig hela dagen och hon fick en massa fina presenter som jag kommer visa senare för jag har inte hunnit knäppa nå bilder än.. =)

På kvällen åt vi mat hemma med Mamma, Pappa, Syrran, Stefan, Elias, Filip, Laufey och Björn. Vi firade även Elias och Robert som fyllt år och Pappa som fyller på måndag...


I dag har vi varit och städat det sista på Kröken och sen blev det en promenad.. Vi följde sen med in til stan och gick på Dollarstore innan familjen gav sig av hemåt..

Tackar för en jättfin helg som alltid när vi ses!! Tack även för all hjälp med dopet och med foder.. =) Jag lovar pappa att de är målade nästa gång ni kommer.. =)

Familjen Hägred / Karlsson med en sovande Tindra =)



Vi, syrran och några av syskonbarnen... =)



En del av alla godsaker =)



Dax att öppna Tindras presenter =)



Avslutar med en fin bild på vårt älskade troll som fått ett stickat pannband och som vi provade i dag.. =)



Natti natti

3 kommentarer:

Karin sa...

Vad fin hon är!! Pusspuss!!!

Malle sa...

Hon? Menar du mig??? =) *skratt*.. Nädå... Lilla prinsessan är sååå söt så.. =)
Puss puss!

Anncha sa...

Vikken sötnos med Pannband ;D

Lika ni va du o din syrra =)

Kraaam