lördag 24 oktober 2009

Att avslöja en hemlighet...

Nu är det äntligen helg igen och det har jag sett fram emot.. Har haft några långa och tuffa dagar på jobbet de sista dagarna så jag bara njuter i helgen.. =)
Att gå från en roll som säljare till en roll där jag får ansvaret för ett helt kontor är ett stort steg samtidigt som jag absolut inte varit främmande för det och ser det mer som en utmaning för i grund och botten har jag ju flera års erfarenhet.. Vi ska tillsammans bygga upp nåt bra av det och få till ett bra team här i Söderhamn... Och jag ser bara en massa positivt med det!!
På torsdag ska vi t.ex. vara med på Tjejkvällen på stan och vara med som utställare och visa upp oss att vi finns + att vi självklart vill få en massa kunder.. =)

I går kväll efter att jag handlat och kommit hem så åt vi ju självklart Taco!! Det har ju blivit lite av tradition att fredagarna är vigda åt Tacos!! Och det är ju såå gott!!

Tacos...



Min favorit Tacotubs =)



Vi fick besök av Pilla och Per-Åke på kvällen... Det var skoj för vi kom fram till att Pilla inte varit här sen i början på augusti så det var väl på tiden nu.. =) Men Per-Åke är ju här lite titt som tätt... =) Vi kollade på Idol och surrade en massa... Men så fort klockan börjar bli framåt 21,30, ja då börjar jag att gäspa... Så jag är ju inget roligt sällskap egentligen men jag höll ut en stund till i alla fall så vi fick se vem som fick lämna Idol...
När de sen skulle åka hemåt så fick jag ett "litet" utbrott på Per-Åke.... Och värre blev det i morse men då var han inte här som tur var.... Hahahaha....

Men nu till nåt himla skoj.... Och det är ju det här med hemligheter... Jag är bra på att bevara en hemlighet men just nu så finns det en som jag inte kan hålla på längre av en och annan anledning... =)
Ni som följer min blogg har ju säkert kunna läsa mellan raderna ibland.... Dels så är jag ju otroligt trött jämt, har redan tagit influensasprutan, dricker numera alkoholfritt till maten, kanske har blivit lite tråkig att jag helst vill vara hemma och jag kan heller inte dölja att min mage växer längre... =) Vi ska alltså få tillökning i familjen.. =) Vi är jätteglada över den lille som är beräknad att komma 22 mars så jag har alltså snart gått halva tiden.. =)
Vi har varit på två ultraljud och den lille krabaten växer och mår bra... =)
Jag har velat vänta med att skriva det här men kände att det var dax nu.. Och skönt att äntligen ha det officiellt även här för ni kan tro att jag många gånger varit på väg att skriva lite för mycket här på bloggen.. =)

Ja det ska verkligen bli superkul att få en liten bebis i huset och sen ska väl Hampus (grannen) få lära den lille krabaten allt han har lärt sig..
Det är jättekul att det inte blir så stor åldersskillnad mellan dom så de kommer säkert bli bra vänner...
Sen jobbar jag oxå med en jättegullig tjej som också är gravid och vi ska ha samtidigt, eller med några dagars mellanrum...
Och jobbet.. Ja jag är ju otroligt tacksam att de valde att anställa mig trots att jag ska gå hem och vara mammaledig, det visar på förstående ledning tycker jag.. =)

Nu har jag fått skriva av mig en stund så nu ska jag lägga mig i soffan och softa en stund.. Sen sitter jag och kollar in vart vi ska åka och äta julbord i år... =) För det är ju bara ett måste... =) Förresten, vet ni nå bra ställe i Söderhamn med omnejd så tipsa gärna...

Ha en bra kväll!

Kram

13 kommentarer:

Karin sa...

Ja å glöm inte bort mig å min mage ; ) för nån gång under vår föräldraledighet ska vi väl kunna träffas : ) Tänkte ju hänga på Pilla igår med det blev lite (mkt) för tight inpå. Dessutom var Klara krasslig så jag gjorde väl mer nytta att vara hemma med henne! Kram å fortsatt lycka till!

Fortfarande Karin ; ) sa...

Jo ett julbordstips är såklart det bästa julbordet jag ätit ever - Axmar brygga : )

Anna sa...

Grattis! ÄNTLIGEN!!!!! Å du har inget sagt=)Kram

Malle sa...

Nä, klart jag inte glömmer din mage.. =) Klart vi ska ses... Måste vi göra snart me ju.. =) Får kolla in nå datum som passar..
Kram

Malle sa...

Hahaha.. TACK! Nä, jag har varit lite hemlig... Men jag har nog undrat om du inte förstod ändå va?... =)
Kram o trevlig helg!

Marie sa...

Grattis Malin och Robert.
Roligt att höra.
Kusin Marie med familj.

Malle sa...

Tack tack!
Ja det ska bli jättekul!
Hälsa! Kram M

Anna-Karin sa...

Tjohoo, Yippie! Grattis Syster Yster! Vi ser alla fram emot den lillA.. ;-) Kramis

Malle sa...

Tack Tack! Ja det gör vi med! =) Hoppas ni har det bra i Karlskoga.. Kram

Lena sa...

Men bland dom gladaste är nog ändå Hampus. Fatta vad han skulle få tråkigt själv här ute i bushen:-).
Det ska bli så mysigt!!

Kram Lena

Malle sa...

Ja det blir ju kanon för Hampus o för våran lille... Stigen mellan oss är ju redan upptrampad så det är ju ingen risk att de går vilse.. =)
Kram

Anonym sa...

Grattis Malin! Vad kul att ni ska få en liten! Kram jenny...(som nuförtiden bor i frövi istället för nora)

Malle sa...

Hej!
Tack så mycket! Gu va kul att höra från dig! Tänker allt på dig ibland! Vore jättekul om vi kan höras av!
Ha det bra!
Kram M