fredag 30 oktober 2009

Mycket ska man få se...

Har varit dålig på att skriva några dar nu men det har varit full rulle som vanligt..
I går kom skrivborden jag hade beställt till jobbet så vi hade fullt upp hela dan att möblera och få lite ordning, fixa inför kvällens mässa vi skulle va med på, handla och dona på... Ja det gick bra sen var vi lediga en stund på eftermiddan så då passade jag på att åka hem och slappa en sväng... Men... När jag kom hem var TV-antenn nermonterad från taket och luftvärmepumpen stod på backen... Hmmm... Det skulle tilläggsisoleras och panelas på kortsidan så därför var det borta... Och det innebar ju att vi inte hade nån TV i går kväll och det gjorde inte så mycket eftersom jag ändå skulle jobba...
Jag hann o käka och byta om innan det bar av mot stan igen och mässan inne i stan...
Vi fick jättebra respons och en massa nya kunder så kvällen var riktigt lyckad och jag var supernöjd över vårt första möte med verkligheten.. =) Alla skötte sig kanonbra så redan är vi halvvägs till Stockholm.. =) (I vår tävling)

Vårt mässbord



Några av tjejerna väntar på att mässan ska börja.. =)



Och efter en lång arbetsdag var det skönt att få komma hem och ta en dusch sen var det natta... Men... Hade en sambo som snarkade i natt så jag var RÄTT trött i morse när jag slog upp de blå... Och huvudvärk hade jag med...

Men inget hindrade mig från att åka till Gävle i alla fall.. Så Lena och jag brände iväg efter att Anders (grannen) hjälpte mig byta däck på bilen... Så snällt!! TACK TACK!!
Vi började på Jula för att sen fortsätta till Valbo och IKEA... Och när vi åkte runt för att leta reda på en parkeringsplats så fick våra ögon skåda nåt.. Ja jag säger då det... Det finns folk till allt.... Ja det kanske var dyrt att hyra ett släp.. vad vet jag??..

Puckona har alltså ställt 2 fåtöljer på taket på bilen med en kartong under som håller på att bojna... + ett vardagsrumsbord i bagaget???!!!!.. Hahahaha



Handlade inte så mycket till oss utan mest till jobbet.. Hittade även ett snyggt tyg som var rea på men jag skulle ha så många meter och det fanns nog inte riktigt så då struntade jag i det... Och förresten var jag sååå himla trött vid det laget så jag orkade inte engagera mig riktigt... Huvudsaken var att jag fick med mig den stora snygga klockan... =)

Sen orkade vi även in på Köpis en sväng men det var nätt och jämt... Handlade lite smått och gott där med men sen fick det vara nog... Då bar det av hemåt...
Har haft en riktigt bra dag med en jättegullig kompis och granne!

Lagade hemmagjord pizza när jag kom hem och nu slappar vi bara i soffan... Skööönt!! Har i alla fall orkat bäddat rent också, så skönt att lägga sig i renbäddat!!

Ha en trevlig Halloween!!

3 kommentarer:

Karin sa...

Malin, vi kanske ska kolla ut en dag nästa helg ist för i morgon?? Detta känns som en skithelg (som alla andra helger) utan sömn och ensamstående och gravid... Hoppas din helg är bättre! Kram!!!

Malle sa...

Men lilla vännen... Det låter inte som nån bra dag i dag.. =) Ja det kan nog va bättre... Hade en heldag i Valbo i går och i dag är jag ute och plockar virke, det jag orkar sen ska vi på middag så jag är nog rätt trött i morgon så nästa helg kan bli bättre...
Sköt om dig nu! Kramisar!

Anonym sa...

Hej! Vinnaren i tävlingen Veckans Hälsoblogg är nu utsedd! tack för att du röstade! Kika in på min blogg för att se om det var din favorit som vann :)

Ha en mysig söndag!
www.metrobloggen.se/tipptapp