lördag 3 oktober 2009

De man inte har i huvudet får man ha i benen... =)

Sista dan i går på första "Steg 1 utbildningen" inom säljteknik... Veckan har gått otroligt fort och jag har känt mig rätt pigg.. Har varit korvstoppning trots att jag hört det mesta av utbildningen förut men det är alltid nya intryck att ta in, nya arbetskamrater osv.. Och är man van att ha allt serverat på silverfat som det faktiskt varit på Lokaldelen att man haft alla verktyg till hands så är ju bara det en utmaning att komma till nåt nytt där jag ska få vara med att bygga upp allt från början där i princip inget finns idag... Men det är nyttigt för mig de.. =) Allt som dykt upp har jag faktiskt löst och det även snabbt...
Direkt efter jobbet i går for jag till Bollnäs då jag skulle med Lokaldelen ut och äta... Men jag tog en tur förbi Rusta och köpte en vattenkokare till oss på kontoret och sen var jag på Elgiganten och kollade på om jag hittade nån mobil som jag vill ha som tjänstetelefon men jag lär o fundera...
På väg till Lokaldelen stannade jag till på JET och skulle tanka så jag skulle slippa det på hemvägen... Stoppade in mitt mastercard och vips... Det hände INGET mer!!!! Jag kunde inte slå nån kod, inte trycka på nån knapp och kortet var kvar i automaten.... Förstår ni paniken jag fick och tankarna som snurrade?? Jaha, här står jag, ingen bensin så jag tar mig inte hem, inga kontanter och kortet fast i automaten, jag kan inte följa med dom ut o käka utan pengar och jag kan inte åka härifrån IFALL kortet mot förmodan skulle komma ut igen....
Ja jag stod nog där i nästan 10 minuter och till slut ringde jag JET Kundtjänst men de hade ju stängt så där hänvisade de till felanmälan som jag ringde... Och när jag väl kom fram och pratade med nån snubbe så kom helt plötsligt kortet ut... TACK OCH LOV!! Men så glad jag blev med!!
Upp på kontoret på Lokaldelen en sväng innan vi gick vidare till Spicy Cow där vi skulle käka... Himla trevligt och kul att träffa dom igen... Nu var ju inte alla med men en del i alla fall.. =)

Erik, P-A och Frida..



Frida, Mia, Jennie och Karin



Wälås och Petro



Hann kolla en sväng på IDOL när jag kom hem.... Tycker ju Camilla Håkansson är så himla bekant, men visst har hon jobbat på Lokaldelen tidigare? Nån som vet?

I dag var vi in till stan direkt vi vaknade... Köpte isolering till vattenledning.. Kan ju va bra nu när det börjar bli kyligt.. =) Handlade lite och sen hem igen...
Bakade Kärleksmums.... Mmmmm va gott... Eller inte.. =) Tjejer ska ju faktiskt kunna göra två saker samtidigt och jag pratade i telefon med Pilla och värmde samtidigt "kleten" som ska vara ovanpå.. Slänger på de på kakan och smakar innan jag ska hälla på kokos.. SHIT!! Jag hade glömt nåt... SOCKER!!! Ja jag säger då det... Men jag strödde över lite strösocker innan jag hällde på kokosen så det gick bra..=)

Men visst ser de goda ut i alla fall va?? =)



Snickarn har varit på plats i dag och sen kom svärfar med sin Monica och fikade.. Sen åkte vi alla ner med Lennart och Björn och tog upp vår båt... Så snällt av er att hjälpa till... Och skönt att den är på land nu... =)



Björn, Gunnar, Lennart och Monica i bakgrunden..



Nu är båten äntligen hemma på gårn.. =)



I dag har altandörrn flyttats från sitt ursprung till nya delen.... Så till sommaren så ska den bli vit...



Ute är det "uschlavär" och "blåser horn" så nu ska jag börja elda och sen ska jag göra en kasslergratäng... Stannar inne resten av dan....

Trevlig kväll!

2 kommentarer:

Jessica sa...

fy vad läskigt att det blåser horn.. i min del av landet så sitter dessa fast (oftast) på älg och rådjur och kor och div andra djur.. Måste göra ont att bli träffad när de blåser omkring ;-)

Malle sa...

Hahaha.. Ja det kan göra lite ont i bland... =) Om inte annat är det kallt när det blåser så... =)