söndag 1 november 2009

1 November...

Har varit en kanonfin dag och jag kände mig totalt färdig i morse när jag vaknade.. Ont i huvudet och tung i kroppen men jag kanske måste lära mig inse mina begränsningar att jag inte orkar lika mycket nu när jag är gravid... Hela fredagen var jag ju i Gävle och i går gick jag och plockade skräp och drog undan gammalt virke som ska på tippen för det låg verkligen ÖVERALLT på gårn.. Och nej, jag drog inte tungt utan tog i princip en i taget så jag inte tog ut mig...
Sen var vi bjudna på middag i går kväll hos Stig och Monica, Roberts pappa och hans kvinna... Så vi var 13st till maten, dvs även Roberts syskon med familjer.. Kul att kunna ses alla samtidigt nån gång och även Angelica och Nalle var hemma från Stockholm med barnen... Vi fick jättegod mat, ris och kyckling med creme Fraiche, Campbells Champinjonsoppa och het chilisås och sallad.. Till efterrätt fick vi äppelpaj... Så vi var bra mätta när vi åkte hemåt i går kväll...

Stig och Lisette



Moa och Maximus



Nalle och Angelica



Eftersom det var så fint väder i dag kände jag att jag behövde en promenad, trots mitt mående.. Men det var såå himla skönt att bara gå, helt ensam, alldeles tyst och bara få vara.... Gick nere vid havet och var tvungen att ta kort för håll med om att det inte ser ut som 1 november? =)

En alldeles underbar dag nere vid havet..



När jag kom hem så fick jag in snickarna så vi fikade lite sen följde jag med ut och plockade undan mer skräp som låg på backen, dvs. gammal isolering som låg under nya hallen...
Och nu är det snart dax att laga middag, hade egentligen potatis- och purjolökssoppa på menyn i dag men ändrade det till köttgryta så äter vi soppan en annan dag..

Vill oxå passa på att gratulera Cornelia som fyller 7 år i dag och tyvärr kunde vi inte komma men vi sågs ju i går... Hoppas du får en fin födelsedag!

Just ja... Tänkte visa er en bild på lilla "pyret" sen vi var på ultraljud...



Och sen måste ju våra andra bebisar oxå få visa sig ibland med så här kommer en bild från i går när de låg och myste i sängen.. =)



Tänkte skriva hejdå nu men sen kände jag på mig att det var nå mer jag skulle visa er och här kommer det...

Så här långt har vi kommit nu... Taket börjar ta form.. =)



Nä, nu ska jag börja med maten så take care out there!

Bye!

Inga kommentarer: