fredag 19 mars 2010

Tindra 1 månad!

I dag är Tindra 1 månad, tänk vad fort tiden har gått.. Tyckte nyss vi var på BB... Men skönt samtidigt för man ser ju utvecklingen med henne, hon är bl.a. vaken mer på dagarna nu och det är jättekul dé!

I går var vi till BVC med henne och hon hade gått upp till 4160 gr, dvs 360 gr på en vecka... Lite mycket kanske men Evy tyckte inte att det gjorde nåt nu eftersom hon ökade lite dåligt i vikt i början.. Hon har även hunnit blivit 53,2 cm lång och huvudet ökar oxå.. Bra dé!
Efter BVC var vi på banken och öppnade konto till trollungen, både fondspar och sparkonto så nu ska hon bli rik.. =)

På eftermiddagen kom Karin, Magnus, Klara, Albin och Pilla hit och hälsade på. Tindra fick en jättefin klänning, strumpbyxor och tuffa skor av dom..



Sen fick Tindra även en full kartong med kläder av Karin i stl 50-68. Jättefina kläder från Klara! TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!

Det kom även ett gulligt kort på posten i går från Ia och hennes familj! Tack tack!

På kvällen kom Lennart och Eva över så vi åt pizza med dom men jag fick i mig en halv sen var det stopp och det kändes även i magen med tanke på mina tarmfickor.. De har i alla fall otroligt goda pizzor på Kebab Pizza City... =)

Natten har gått bra, Tindra har vaknat och velat ha mat var 3-4 timme.. Bytte pip på nappflaskan i går och jag tycker den här funkar mycket bättre på Dr. Brown flaskan..

I dag på förmiddan lämnade jag far och dotter hemma och brände in till stan själv.. =) Kändes lite konstigt men samtidigt behöver man ju få lite egen tid ibland oxå.. Så jag sprang runt i varenda klädaffär och hittade till slut en tröja till mig.. Sen blev det ett par jeans till Robert..

Och nu har vi nyss haft en fotograf hemma som skulle fota Tindra och oss men trollet var så trött och ville bara sova så det blev inga kort... Han får komma tillbaka till veckan..

Nä, nu ska jag vila lite...

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Karin sa...

Albin hälsar och tackar för maten som Tindra så snällt delade med sig av när morsan var lätt förvirrad!! Ta väl hand om handskarna också ; ) Well, tack för senast! Mysigt! Hon är ju sååå söt (och liten : )Hoppas vi ses snart igen! Kram!!!

Anncha sa...

Kul att läsa att allt flyter på för er. Ni verkar kommit in i vardagen o Tindra har hittat sin rytm... skönt.

Vi hörs Kraaaam

Nilla sa...

Grattis till den nya familjemedlemmen. Guu va kul :D Många kramar till er alla!