fredag 5 mars 2010

Tindra 2 veckor

I dag är Tindra 2 veckor gammal... Fort det har gått sen vi kom hem tycker jag, dagarna bara flyger fram.. Fast det är ju samma sak hela dagarna, sova, äta, byta blöja.... Sen hinner man inte så mycket mer... Och trött som bara den har jag varit, och natten till i går var den värsta hittills för då blev det inte många timmars sömn..
Vi har haft det rätt jobbigt och framförallt Tindra som sugit och sugit på nappflaskan men förmodligen inte fått i sig tillräckligt då hon blivit ledsen och inte mätt eller sovit som hon ska... Men nu har det blivit ändring på det! Skönt för både Tindra och oss!

I onsdags kom i alla fall mamma och pappa hit! JÄTTEKUL! Så i går följde mamma med mig och Tindra till BVC. Tindra hade ökat i vikt till 3375 gr, alltså 170 gr sen i måndags.. Och jag fick lite tips om hur hon ska få i sig maten lite snabbare så när vi kom hem fick hon bl.a. en ny nappflaska och vips hade hon dragit i sig dubbelt så mycket som tidigare på ett litet nafs.. SKÖNT!!!

Mamma garnerade även en tårta som vi firade med här.. =)



Och i går kväll kom Laufey med isländska semlor till oss!! TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!! SÅÅÅ HIMLA GODA!! Du är guld värd!!
Jag vet vem jag ska anlita till Tindras dop för du är ju grym Laufey att baka godsaker =)



I natt sov hon hyfsat och har inte vaknat så många gånger så nu kan vi nog få det här att funka...

I dag har vi badat Tindra och det gick mycket bättre än sist...



Tindra nybadad



Sen tog mamma och jag en promenad med Tindra i solskenet... Är ju hur skönt som helst ute i dag och solen värmer så skönt! Pappa och Robert var kvar hemma för pappa hjälper oss med att få upp foder i hallen! Såå himla snällt!!

Mormor och Tindra



Jag och Tindra



Nu ska jag lägga mig och vila en sväng medans trollungen sover... =)

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Karin sa...

Oj, jag kom på en grej som jag glömde berätta nyss... Karin fick en pöjk samma dag som dig ; ) Å jag tror faan du å hon är födda samma dag och år också... om inte så jäkligt nära varandra! Fränt! Pusspuss!

Anna sa...

Hon e så söt :-) Och de går så fort :(
Kramar

Nyhems byggnadsvård sa...

Har inte kikat in här på ett tag, och får se så härliga bilder! Grattis Kusin till den lilla underbara!!! Så fin, och vackert namn också! Lycka till hela familjen! Fr kusin Anneli i Värmland PS tremänningskillarna hälsar till sin nya tremänning!