onsdag 22 april 2009

De var de dé....

Gick hur trögt som helst på jobbet i dag.. Tänkte åka och träna på em så jag hade träningskläderna på mig till jobbet... Men så ringde de från medicinkliniken i Hudiksvall (där jag hade en tid i morgon) och meddelade att läkaren var sjuk och efter två samtal fick jag en tid redan i dag... Så jag fick packa ihop mina saker på jobbet, fick åka till Pilla och duscha (TACK SNÄLLA VÄN!!) och sen bege mig upp mot Hudik... Mätarställningen på bilen slog om till 17000 mil på vägen upp... SUCK!!
Gjorde först EKG och sen fick jag en ungersk läkare som jag knappt förstod vad hon sa men.... Jag har Giftstruma... Jobbigt... Inte konstigt att jag tycker allt är fel på mig... Sömnproblem, skakningar, ljud- & ljus-känslig, huvudvärk, trött, hjärtklappning.. Ja you name it... Men till råga på allt har jag fått bölder på ena benet igen... Vilopulsen låg på 90 när jag kom dit... Så nu får jag inte träna, bara promenera... Har fått medicin både för struman och hjärtklappningen... Hon ville egentligen sjukskriva mig helt men jag sa att jag ska känna efter först om jag kanske orkar fortsätta på halvtid... Men egentligen skulle jag behöva gå i ide ja i alla fall minst en vecka och bara sova....
Ja det var inget roligt besked men men.. Jag ska tillbaka om ca en månad igen nu...

Efter läkarbesöket åkte jag och Marianne ner till hamnen och åt glass... Mysigt..
Var hur trött som helst när jag körde hem och är det även nu trots att jag vilat.... Blir en tidig kväll!

Kramen

2 kommentarer:

Fru Karin sa...

Men vad bra att du äntligen fick en diagnos säger jag!! Även fast man helst vill vara frisk men sån tur har man inte alltid : ) du kommer nog snart må bättre! Apropå P(ingis)illa - hon är jäkligt generös med sin dusch hon - haha - jag lånade duschen hennes varje dag i två månaders tid!! Kram på dig och ha en underbar helg med mkt sol å värme!!

Malle sa...

Jo vistt känns det bättre när jag vet vad det är men ändå inte... Har nog inte riktigt fattat ändå tror jag...
Jaså, du har oxå varit där o duschat.. Hahaha...
Ja hoppas på fint väder i helgen...
Kram på dig!