måndag 6 april 2009

Snart påsk...

Måndag igen... Haft utbildning på jobbet i dag... Ska ju äntligen få nytt system och börja jobba i PC... Har ju arbetat i Mac sen jag började.... Har varit en jobbig dag men jag tycker ändå hittills att det verkar bra... Får se hur morgondagen blir...
Vägde mig i morse med och jag hade gått ner -1,5 kg så totalt nu -18,9 kg... Har hamnat på nån sorts platå känns det som där jag mest står still eller pendlar ett kilo upp eller ner... Måste börja ta tag i det här igen på allvar men jag ska nog vänta tills efter påsk...
Ja påsken är snart här och solen skiner... Hoppas det blir en fin påsk men som det ser ut har vädergudarna lovat fint väder... Hela familjen kommer ju hit och det ska bli jättekul... Då blir bägge gäststugorna fulla och fullt med liv och rörelse.. NICE =)

I går hann jag inte skriva nåt.. Bra trött vaknade jag men tvingade mig upp i duschen och brände ner till IKEA... Åkte 09,30 och var hemma vid 13 igen... Snabba ryck va?? =) Men jag visste ju precis vad jag skulle ha så jag tog det och gick sen ut... Så det blev golvsocklar till köksskåpen, handdukar, ett överkast, presentpapper, ny front till en låda och en ny skåpdörr... Det var nog dé! =)

För ca ett år sedan var jag ju hos en healer här i stan och då pratade vi om att det finns människor i min omgivning som tar en massa energi av mig och det har jag funderat på de sista veckorna... Har bara "ploppat" upp lite då och då så nu har jag tänkt en hel del på det och jag har kommit fram till att jag ska ta vara på och vara rädd om de RIKTIGA VÄNNER jag har och som även GER mig energi... =) Ja det blir nog bra skulle jag tro =)

Ska kolla på Färjan kl. 20 sen är det natta... Helt slut i kroppen är jag... Måste vila..

Tjao!

2 kommentarer:

Fru Karin sa...

Vad bra tänkt Karlsson - jag var tvungen att börja sålla lite bland alla energislukare redan när jag blev sjuk - och det är läge för dig att börja nu tycker jag! Min psykolog sa till mig "du kan aldrig förändra någon annan" och det är ju så sant så.. inte därmed sagt att det inte är nåt "fel" på andra som man retar sig på - tvärt om - de behöver sållas bort helt enkelt, och det är din handling att göra det! Lycka till!! ps.. jag vet ju att det kan bli jobbigt : )

Malle sa...

Ja det kommer nog bli jobbigt men det är nog värt de i längden... =)
Ha en bra påsk!

Kram