onsdag 1 april 2009

En hård dag går mot sitt slut...

Upp tidigt i morse och in till stan och tog prover för sköldkörteln igen sen gick jag på Krysset och drack kaffe med Rachel & Gilmaz... Väntade på ett möte jag hade inbokat som gick bra.. Så fort det var klart brände jag upp till Hudiksvall och hem till Marianne (svärmor). Där fick jag spenatsoppa med ägghalvor... Mmmm va gott!
Sen följde Marianne med mig till sjukhuset för jag skulle på Rektoskopi... Det var ingen höjdare kan jag säga, det gjorde ont MEN inte lika ont som tjocktarmsröntgen.. Den här gången körde de upp ett 15 cm långt rör... Men nu får det allt va slut på alla saker de ska ha upp i rumpan på mig... Och jag tror de var sista gången för denna gång för alla prover har sett bra ut och de kan inte göra nå mer i dagsläget.. Men jag har även blivit remitterad till medicin i Hudiksvall ang. sköldkörteln så än är inte mina sjukhusbesök slut.. Suck...
Efter sjukhuset åkte vi ner på stan och fikade och shoppade lite... Sen bar det av mot Jonskär igen..
Trött efter en lång dag kom jag hem och Robert lagade torsk i ugn med mos... Gott sörrni...
Sen började vi fundera på var Simba var för han hade varit ute sen 05,30 i morse och när jag gick ut och började ropa så hörde jag hur han jamade... STACKARS ÄLSKADE SIMBA hade varit instängd i gäststugan sen ca 08 i morse, alltså 12 timmar!!! Det var som en bastu där inne och inget vatten.. Men jag kände eller såg inget att han uträttat sina behov där inne så jag skulle tro att han hållt sig hela dan... Men stackarn.. Och vi som trodde att han varit ute och friat med "Rödfräsen"... Så nu har jag pysslat om han och gett han torsk, borstat han och kelat... Så nu är han glad igen och tog med sig Sotis ut på en kvällstur...

Nä, ha en fortsatt bra kväll!

Tjo!

Inga kommentarer: